آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانروسیهعمومیقره باغ

ابراز نگرانی مسکو نسبت به تنش ها در مرز جمهوری آذربایجان و ارمنستان

مسکو ضمن ابراز نگرانی جدی از ادامه تنش ها در برخی نقاط مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان، بر تلاش خود در راستای کاهش وخامت اوضاع در منطقه تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از «اینترفکس»، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات مسکو بطور جدی نگران وخامت اوضاع در بخش‌ هایی از مرز مشترک جمهوری آذربایجان و ارمنستان هستند.

 در بیانیه‌ این وزارتخانه آمده است: «مقامات روس بطور جدی نگران اتفاقات نظامی رخ داده در برخی مناطق از مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان هستند که متأسفانه منجر به تلفات انسانی نیز شده است. دولت فدراسیون روسیه ضمن ابراز همدردی با خانواده‌ های قربانیان این حوادث، سلامت هر چه سریع‌ تر زخمی های این درگیری‌ های نظامی را نیز آرزومند است.»

وزارت خارجه روسیه همچنین تأکید کرده که با توجه به ادامه چنین حوادثی و وخامت اوضاع در منطقه، ضروری است که هر دو طرف مناقشه، از خود خویشتن‌ داری بیشتری نشان داده و از انجام هر اقدامی که منجر به وخامت بیشتر اوضاع در مناطق مرزی شود، جدا خودداری کنند و تمام تلاش خود را روی حل و فصل مسائل از طریق راه‌ های سیاسی و دیپلماتیک متمرکز سازند.

در این بیانیه یادآوری شده که طرف روس آمادگی دارد تا در آینده نیز تمامی اقدامات لازم برای کمک به عادی شدن اوضاع در مناطق مرزی آذربایجان و ارمنستان را انجام دهد و ابتکارعمل‌ هایی برای کاهش تنش و از سر گیری کار مشترک برای تعیین خطوط مرزی دو کشور را ارائه دهد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا