آخرین اخبارآذربایجاناخبارروسیهعمومیقره باغقره باغ

اتهام بسترسازی برای تداوم همیشگی بحران قره باغ به نیروهای صلح بان روس از سوی ینی مساوات

ینی مساوات، نیروهای صلح بان روسیه در قره باغ را به بسترسازی برای تداوم همیشگی بحران قره باغ متهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ینی مساوات در مطلبی با عنوان ” چرا صلح بانان برای ملاپناه واقف در قره باغ مجسمه نصب نمی کنند؟”، ارامنه را تروریست و فاشیست دانست و نوشت: « اینها جانشینان نجده ( از قهرمانان ارامنه) فاشیست و مونته (از قهرمانان ارامنه) تروریست هستند. تا زمانی که مجسمه گارگین نجده در مرکز شهر خواجه وند باقی بماند، تروریسم ارمنی پایان نخواهد یافت. 1960 سرباز روسی که برای برقراری صلح به قره باغ آمده بودند، اکنون نقش “مجسمه ساز” را بازی می کنند. چندی پیش در خوجالی، «خیابان» مجسمه های متفکران روسی ایجاد شد و حالا برای مجسمه سازی به خانکندی رفته اند.
از مجسمه نیم تنه هنرمند روسی ارمنی الاصل ایوان (هوانس) آیوازوفسکی در دوم دسامبر در خانکندی رونمایی شد. این وظیفه به سرگرد گروه حافظ صلح، سرگئی لازف محول شد. رفتند ارامنه را جمع کردند و از مجسمه هنرمند ارمنی رونمایی کردند و بعد از «لِی پِی» متفرق شدند. آیا آنها کار دیگری ندارند؟ یک هنرمند ارمنی که در خانواده ای فقیر در شهر فئودوسیا در ساحل دریای سیاه در استان تاوریا متولد شده، در خان کندی چه مرگش بوده؟ منظور نیروهای حافظ صلح روسی از این کار چیست؟ معلوم می شود تمام تلاش خود را می کنند تا ارامنه را به خانکندی و خواجه وند و مناطق دیگر پیوند بزنند. دولت آذربایجان می گوید 25000 ارمنی در قره باغ وجود دارد، دولت روسیه می گوید نه، من 53 هزار را شمارش کرده ام. دولت آذربایجان می گوید: به هر حال، اگر بخواهند به عنوان یک انسان زندگی کنند، مشکلی نیست، من حاضرم به عنوان شهروند خودم از آنها مراقبت کنم. روسیه می گوید: نه، نیازی نیست …
کسی نیست که به اینها بگوید: رفیق! برای تامین صلح ابتدا چه چیزی لازم است؟ اگر نمی دانند، ما بگوییم: اول از همه باید اقدام به جمع آوری فوری اسلحه از جمعیت ارمنی قراباغ و گروه های مسلح غیرقانونی بشود. این چه معنایی دارد که سرباز روسی در پست خود ایستاده و تروریست مسلح ارمنی نیز یک پارچه کهنه ( پرچم جمهوری خودخوانده آرتساخ) را در آن طرف آویزان کرده و زیر آن مجهز به سلاح و تجهیزات است؟ وظیفه شما (صلح بانان روسیه) قبل از همه چیز بیرون راندن گروه های مسلح غیرقانونی از منطقه، از خاک آذربایجان، جمع آوری سلاح و ایمن سازی منطقه است. اما، سربازان روسی گاهی بین کودکان ارمنی کتاب هایی به زبان روسی توزیع می کنند، گاهی برای آنها آبرسانی می کنند و گاهی مجسمه یک ارمنی را نصب می کنند، در سرزمین و در شهر آذربایجان !!!
تو امنیت منطقه را تامین کن، دولت آذربایجان خودش همانطور که خانه های 30000 ارمنی ساکن باکو را گرم کرده، فرزندان آنها را آموزش می دهد و برای آنها غذا و نوشیدنی فراهم می کند، برای ارامنه قراباغ نیز همان کار را خواهد کرد.
اما نه، به نظر نمی رسد که این به نفع صلحبانان روسی باشد. برای آنها نزاع های ابدی ضروری ترند و این نتیجه ای است که به دست می آید. اگر متعادل عمل می کردند، مجسمه یک هنرمند و نویسنده آذربایجانی را هم در قره باغ نصب می کردند. لااقل مجسمه ملا پناه واقف را که وزیر قره باغ خان بود…
در حالی که نیروهای حافظ صلح باید کریدور لاچین را کنترل کنند، آنها کارهایی انجام می دهند که به آنها ربطی ندارد. به همین دلیل بود که نمایندگان مجلس ارمنستان بدون مجوز به خانکندی آمدند و تمامیت ارضی آذربایجان را تهدید کردند. با چه حقی؟ با اجازه چه کسی؟ اجازه دهید حافظان صلح روسی پاسخ دهند! اینجوری نمی تواند ادامه یابد!…»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا