آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

تاکید عضو هیات رییسه مجلس بر افزایش سطح تعاملات با جمهوری آذربایجان

نماینده مردم محلات و دلیجان: ارتقای مناسبات اقتصادی و تجاری ایران و جمهوری آذربایجان باید در دستور کار مسئولان دو کشور قرار گیرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، علیرضا سلیمی نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با گفتگوی تلفنی وزرای امورخارجه ایران و جمهوری آذربایجان و تاکید بر مخالفت با حضور کشورهای خارجی در منطقه، گفت: تهران افزایش سطح مناسبات با همه کشورهای دنیا را در دستور کار خود قرار داده از این رو شاهد رفت و آمدهای مستمر دیپلماتیک و گفتگوی های تلفنی در این راستا هستیم.
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران همواره خواهان افزایش سطح تعاملات با جمهوری آذربایجان بوده است، اظهار کرد: بر این اساس ارتقای مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور باید در دستورکار مسئولان دو کشور قرار بگیرد.
وی ادامه داد: همچنین باید یادآور شد ایران و جمهوری آذربایجان نباید اجازه دهند بیگانگان در منطقه حضور یافته و با اقداماتشان زمینه‌ساز تنش، شرارت، جنگ و سوء تفاهم شوند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره ابراز نارضایتی امیرعبداللهیان از اظهارات غیر واقع‌بینانه مقامات جمهوری آذربایجان، افزود: بدون شک هرگونه تغییر در ژئوپلیتیک منطقه موجب فروپاشی آرامش منطقه خواهد شد و به صورت دومینو وار ادامه خواهد یافت تا جایی که دیگر کشوری نمی تواند جلوی آن را بگیرد.
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید اذعان کرد دو کشور پروژه های مشترکی دارند که باید اجرا و تکمیل آنها تسریع یابد.

منبع: آریا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا