آذربایجاناخبارویژه

کمیته دفاع از حقوق اسلام گرایان در خصوص دکتر صمداف رهبر حزب اسلام جمهوری آذربایجان بیانیه ای صادر کرد.

کمیته دفاع از حقوق اسلام گرایان جمهوری آذربایجان در خصوص رهبر زندانی حزب اسلام بیانیه ای صادر کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، در این بیانیه آمده است که ؛ در روزهای اخیر، دکتر صمداف رهبر حزب اسلام جمهوری آذربایجان که به دلایل سیاسی به 12 سال زندان محکوم شده، جریاناتی در خصوص وی رخ می دهد که باعث نگرانی هایی می شود. همانند اینکه تا امروز مشخص نشده که به چه دلایلی ایشان را از زندان شماره 11 به زندان شماره 12 منتقل کردند و همچنین به چه علتی وی را به 5 روز سلول انفرادی محکوم که آن نیز تا 7 روز ادامه پیدا کرد .
در همین زمان ، در اعتراض به این ناعدالتی و بی قانونی دکتر صمداف اقدام به اعتصاب غذا نیز کرد که تاکنون هیچ تأثیری در بهبود این شرایط نداشته و حتی اجازه ملاقات نماینده صلیب سرخ را با وی نداده و هم اکنون نیز حکم انتقال وی به مدت 3 سال به زندان قبوستان باعث نگرانی و اظطراب ما در مورد سلامتی وی را دو چندان می کند.
البته بدرفتاری و خشونت با زندانیان سیاسی علی الخصوص زندانیان سیاسی- مذهبی از همان روز اول قابل درک است لیکن در روزهای اخیر خشونت علیه دکتر صمداف و رفتار غیر انسانی با وی بسیار شدت یافته است. با توجه به شرایط کنونی کمیته دفاع از حقوق اسلام گرایان بیان می دارد که :
1- ما انگیزه ودلایل افزایش فشار حبس بر دکتر صمداف ( همچنین سایر محبوسین وجدان طالع باقراف و آبگول سلیمانف) و همچنین افزایش بی رویه بدرفتاری و خشونت با آنان را نوعی اقدامات سیاسی تلافی جویانه می دانیم که با قصد ترور تدریجی این اشخاص صورت می گیرد که در غیر این صورت ، چنین رفتار وحشیانه و بی رحمانه در طول 2-3 سالی که در زندان هستند با آنان برخورد نمی شد.
2- کدام شخصیت که دستور این کارها را داده و چه کسی آن را انجام می دهد مهم نیست ، ما خواستار اتمام این نوع رفتارها در خصوص دکتر صمداف ( و دو نفر زندانی دیگر نامبرده) و سایر زندانیان سیاسی ، معنوی که به تدریج مورد ترور قرار می گیرد هستیم و در خواست داریم با توجه به وضعیت جسمانی وخیم دکتر صمداف در اسرع وقت وی مورد معالجه و مداوا قرار گیرد . در غیر این صورت اگر اتفاق ناگواری رخ دهد مسئولیت آن به عهده رئیس زندان می باشد.
3- در عین حال، ضمن هشدار اعلام می کنیم که مسئول حفظ جان و سلامت زندانیان ، مسئول زندان می باشد و وزارت دادگستری مسئول تأمین عدالت اجتماعی و قوانین مدنی است و نباید اجازه دهد تا عروسک خیمه شب بازی برخی دیگر شده و قانون اساسی و حقوق بشر در کشور پایمال شود.
4- این گونه برخوردها باعث ایجاد شکاف نامطلوب بین دولت و شهروندان می گردد که نتیجه آن نیز آسیب به کشور است. به جای اینکه ما دنبال مبارزه با دشمن بیرونی خود باشیم، از اینکه شهروندان خود را به عنوان آنتی ملی و آنتی انسانی معرفی کنیم دست برداریم و از یاد نبریم که باید یک روزی در محضر پروردگار باید پاسخگوی این رفتار و اعمال خود باشیم.
5- در پایان ما از تمامی سازمان های محلی ، کشوری و بین المللی حقوق بشری درخواست داریم که نظارت بیشتری بر وقایعی که در اینجا رخ می دهد داشته باشند و با توجه به افزایش خطر و تهدید سلامتی دکتر صمداف خواستار آنیم تا تلاش های خود را در این زمینه افزایش دهند.
کمیته دفاع از حقوق اسلام گرایان جمهوری آذربایجان

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا