آذربایجاناخبارترکیهویژه

همکاری گسترده جمهوری آذربایجان و ترکیه در انتقال نفت داعش به رژیم صهیونیستی

تانکرهای مخصوص  مانیسیموف نفت داعش را به اسرائیل منتقل می کنند. 

نفتی که داعش در عراق و سوریه غارت می کند توسط خط لوله جیهان ترکیه صادر می شود. 

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، سایت ویرتوال.آذ گزارش می دهد که یک وبلاگ نویس فرانسوی به نام تیری میسان این اخبار را در سایت ها منتشر کرده است. 

تیری میسان در مقاله خود می نویسد که ؛ نفت داعش در خطوط نفتی جیهان توسط یک میلیاردر آذربایجانی به نام مبارز مانیسیموف  با نام تجاری  “Palmali Shipping & Agency”  توسط تانکرهای نفت کش مخصوص به اسرائیل منتقل می کنند. 

این نفتها در بندر اشکلون توسط مقامات رژیم صهیونیستی با اسناد جعلی به عنوان نفت ایلات معرفی شده سپس این نفت ها را به کشورهای اروپایی صادر می کنند.

در اروپا نیز این نفت  را با نام نفت رژیم صهیونیستی خریداری می کنند.

نویسنده  در ادامه می نویسد که ؛ قبل از داعش نیز حکومت منطقه کردستان عراق بدون اجازه بغداد از همین روش استفاده و توسط خط نفتی جیهان ترکیه آنها را به مناطق اشغالی فلسطین صادر می کرد.

لازم به ذکر است که در ماه ژوئن ، نشریه بلومبرگ در خبری نوشته بود که در منطقه کردستان عراق بدون اجازه بغداد نفت شمال عراق را توسط توسط نفت کش های مبارز مانیسیموف به بازارهای نفتی اتقال داده است. 

یکی از این کشتی های نفت کش که نفت کردستان عراق را حمل می کرد در سواحل تگزاس آمریکا  جلوگیری به عمل آمده که با اعتراض دولت عراق نتوانست نفت خود را در آمریکا تخلیه کند و سپس به مقصد نامعلومی خرکت کرده است.

انتهای پیام/د 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا