آذربایجاناخبارایران

تاکید بر تعاملات رسانه ای میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان

 در دیدار معاون امور مجلس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با مدیر شبکه تلویزیونی آینس جمهوری آذربایجان بر گسترش همکاری ها و تقویت تعاملات رسانه ای تاکید شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، ˈسید محمدرضا میر تاج الدینیˈ که به باکو سفر کرده، روز چهارشنبه در دیدار با ˈواحد مصطفی افˈ به اشتراکات فراوان دینی، مذهبی، تاریخی و فرهنگی بین ایران و جمهوری آذربایجان اشاره و بر ضرورت تقویت همکاری های رسانه ای بین دو کشور تاکید کرد.

وی اظهار داشت: زمینه گسترده ای برای همکاری بین رسانه های دو کشور وجود دارد و لازم است طرفین به منظور تقویت همبستگی بین دو ملت از این ظرفیت ممتاز فرهنگی استفاده کنند و اگر موانعی هم وجود دارد نسبت به رفع آن، همکاری لازم و بموقع انجام دهند.

میر تاج الدینی با اشاره به سفر اخیر ˈالهام علی افˈ رئیس جمهوری آذربایجان به ایران، نیز گفت: روابط تهران – باکو هم اکنون روند مطلوبی را سپری می کند و رسانه های دو کشور نیز با توجه به فضای ایجاد شده می توانند نقش موثری در تقویت مناسبات و تعمیق روابط ایفا کنند.

معاون امور مجلس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران همچنین به تفاهم نامه موجود بین این سازمان و شبکه تلویزیونی آینس جمهوری آذربایجان اشاره و بر ضرورت اجرای دقیق مفاد آن تاکید نمود.

مدیر شبکه تلویزیونی آینس نیز در این دیدار ضمن تشکر از برگزاری این نشست، تقویت همکاری های رسانه ای و اجرای مفاد تفاهم نامه همکاری بین آینس و صدا و سیما را خواستار شد.

واحد مصطفی اف به سفر اخیر خود به ایران و دیدار از شهرهای تبریز و اصفهان اشاره و ضمن تحسین زیبایی های موجود در ایران اعلام کرد: متاسفانه مردم جمهوری آذربایجان از جاذبه های گردشگری ایران شناخت کافی ندارند و لازم است نسبت به معرفی فرهنگ، تمدن، تاریخ و قابلیت های ایران به عنوان کشور دوست و برادر در رسانه های جمهوری آذربایجان اقدام شود و شبکه تلویزیونی آینس در این زمینه آمادگی دارد تا نسبت به مبادله آثار و برنامه های تلویزیونی برای معرفی بیشتر دو کشور اقدام کند.

مدیر شبکه تلویزیونی آینس ضمن انتقاد از کندی روند اجرای تفاهم نامه فی ما بین، همکاری های کنونی را قانع کننده ندانست و گفت: علیرغم انعقاد تفاهم نامه بین دو طرف کارها به آسانی پیش نمی رود.

واحد مصطفی اف همچنین بر برنامه ریزی جدّی و فوری برای ساخت سریال تلویزیونی با همکاری دو طرف در آینده نزدیک تاکید و از آمادگی مجموعه خود در این زمینه خبر داد.

شبکه تلویزیونی آینس جمهوری آذربایجان ماه گذشته مجوز فعالیت در جمهوری اسلامی ایران را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اخذ کرده است.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا