آذربایجاناخبارایراننخجوان

سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان با رئیس مجلس عالی نخجوان دیدار کرد

ˈمحسن پاک آئینˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو که به جمهوری خودمختار نخجوان سفر کرده است، روز سه شنبه با ˈواصف طالب افˈ رئیس مجلس عالی این جمهوری دیدار و در خصوص راههای توسعه روابط دو جانبه گفتگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، واصف طالب اف با اظهار خشنودی از تحولات مثبت در مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان، جایگاه روابط ایران و نخجوان را ویژه توصیف کرد و گفت: خوشبختانه مناسبات خوبی بین نخجوان و جمهوری اسلامی ایران، بخصوص با استانهای مرزی وجود دارد و در حال حاضر نیز در زمینه مبادلات تجاری، فعالیت های کشاورزی از جمله کشت سیب زمینی، ذرت و مرغداری همکاریهای مشترک بین مردم نخجوان و ساکنان استانهای مرزی ایران ادامه دارد.

وی در ادامه با یادآوری سابقه همکاریهای خوب میان مسوولان این جمهوری با استانداران مرزی ایران، مشکل تردد اتباع ایرانی به نخجوان را مورد اشاره قرار داد و گفت: ما همواره خواستار رفت وآمد راحت و آسان مردم دو طرف بوده ایم و برای حل مشکل تردد اتباع ایرانی به جمهوری خودمختار نخجوان در تلاش هستیم.

در این ملاقات که ˈمحمد تقی محمد علیˈ سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان نیز حضور داشت، محسن پاک آئین روند تحولات اخیر در روابط ایران و جمهوری آذربایجان را مثبت ارزیابی کرد.

وی با اشاره به نتایج دیدارهای مقامات دو کشور گفت: سفر اخیر رئیس جمهوری آذربایجان به ایران در فضایی صمیمانه انجام و مذاکرات سازنده ای بین روسای جمهور دو کشور و دیگر مقامات در سطوح مختلف صورت گرفت و تصمیمات مهمی اتخاذ گردید که می تواند زمینه ساز توسعه مناسبات ایران و جمهوری آذربایجان در آینده شود.

وی تعیین روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان و توافق در خصوص برگزاری اجلاس این کمیسیون در اوایل مرداد ماه سالجاری در باکو را یکی از دستاوردهای مهم این سفر برشمرد و بر ضرورت استفاده از ظرفیتهای اقتصادی و صنعتی موجود در استانهای مرزی کشورمان در توسعه روابط اقتصادی با نخجوان تاکید کرد.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا