آذربایجاناخبارقره باغ

معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان:چرا هیچ یک از کشورهای جهان به ارمنستان نمی گوید که به راه درست برگردد؟

رؤسای گروه مینسک 3-4 سال فعالیت می کنند، به عنوان گردشگر به منطقه سفر می کنند، حقوق زیادی می گیرند و سپس می روند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز  به نقل از آپا، علی حسن اف معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان در مراسمی به مناسبت 22- مین سالگرد اشغال منطقه لاچین گفت: رؤسای گروه مینسک اصول شش گانه در رابطه با حل مناقشه قره باغ پیشنهاد کرده اند. رئیس جمهور فرانسه نیز طی سفر خود به جمهوری آذربایجان در مورد اعتماد متقابل سخن گفته است. ارامنه طی مدت طولانی در زیباترین سرزمین های جمهوری آذربایجان زندگی کرده و در سمت های مختلف این کشور فعالیت کرده اند. مگر این اعتماد متقابل نیست؟ مسأله تعیین سرنوشت ارامنه به عنوان اقلیت های ملی در جمهوری آذربایجان مطرح می کنند. مگر جمهوری آذربایجان با این مساله مخالفت می کند؟ نه خیر.

وی ادامه داد: ارامنه در روسیه، ایران، گرجستان، آمریکا و کشورهای اروپا نیز زندگی می کنند. آنها منطقه لاچین را اشغال کردند و گفتند که کریدور ایجاد می کنند. منطقه کلبجر را اشغال کردند و گفتند که منطقه حائل ایجاد می کنند. ارامنه در استاوروپل و کراسنودار نیز به طور متراکم زندگی می کنند، آیا این به معنی آن است که آنها باید از این مناطق روسیه نیز به ارمنستان کریدور ایجاد کنند؟ آیا در مناطق آمریکا و اروپا که ارامنه در آن مناطق نیز به طور متراکم زندگی می کنند، باید کریدور ایجاد شود؟ و یا میلیون ها آذربایجانی در یک کشور زندگی می کنند. آیا ما نیز باید خواستار ایجاد کریدور بشر دوستانه ای شویم؟ چرا هیچ یک از کشورهای جهان به ارمنستان نمی گوید که به راه درست برگردد؟ منظورم این است که امروز ماهیت پیشنهادهای ساختگی طولانی کردن روند حل و فصل مناقشه قره باغ است.

حس اف ادامه داد: رؤسای گروه مینسک 3-4 سال فعالیت می کنند، به عنوان گردشگر به منطقه سفر می کنند، حقوق زیادی می گیرند و سپس می روند. رئیس جمهور آذربایجان این سیاست نفرت انگیز بین المللی را می بیند و ارتش و اقتصاد کشور ما را تقویت می کند. صرفاً رئیس جمهور آذربایجان و ارتش ما می توانند سرزمین های اشغالی ما را آزاد کنند. هیچ یک از کشورها از این قبیل مسایل بیمه نشده است. به همین دلیل، همبستگی مردم ما مهم است. رئیس جمهور آذربایجان ضمن تکیه بر مردم ما این کارها را انجام می دهد. ما به مناطق اشغالی، از جمله به لاچین حتما باز خواهیم گشت.

شایان ذکر است گروه میانجیگر مینسک متشکل از نمایندگان آمریکا ، فرانسه و روسیه در سال 1992 با هدف پایان دادن به مناقشه قره باغ تاسیس شده است. به رغم آنکه روسای این گروه میانجیگر طی دو دهه اخیر نتوانسته اند برای تحقق اهداف خود گام مثبتی بردارند، همچنان بر تداوم فعالیت های بی اثر و ناکارآمد خود تاکید دارند.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا