آذربایجاناخبارایران

تأکید برگسترش همکاری های مشترک علمی و فرهنگی در دیدار رایزن فرهنگی با جمعی از نمایندگان و اساتید دانشگاه دولتی جمهوری آذربایجان

ˈسید ابراهیم ابراهیمیˈ رایزن فرهنگی سفارت ایران درباکو دردیدار با جمعی از نمایندگان پارلمان واساتید دانشگاه دولتی باکو، آمادگی این نهاد فرهنگی را برای همکاری در زمینه مطالعات تاریخی وتحقیقات علمی مشترک با اساتید ومحققین آذری اعلام کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز وی که در آیین رونمایی کتاب ˈیکصد سال تاریخ شهر شاماخیˈ در محل دانشکده حقوق آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان شرکت کرده بود، گفت: اسناد تاریخی بسیار مهمی درموضوعات مختلف در کتابخانه های جمهوری اسلامی ایران وجود دارد که می تواند مبنای همکاری های پرثمر مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی دو کشور قرار گیرد .

ابراهیمی با اشاره به یکی ازاسناد تاریخی مندرج در کتاب در حال رونمایی گفت : در این سند تاریخی که بیش از یکصد سال قدمت دارد، ما شاهدیم که کنسول وقت ایران در حادثه قتل عام مردم شاماخی درآن دوران به کمک مردم مظلوم آن دیار شتافته و این نشانگر همدلی همیشگی مردم ایران با برادران مسلمان و همسایه خود می باشد.
وی از آمادگی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان برای هماهنگی و اجرای برنامه های مشترک علمی و فرهنگی میان مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی دو کشور اعلام کرد که مورد استقبال اساتید دانشگاهی حاضر در جلسه قرار گرفت.
در ادامه این مراسم ˈروشن نوروز اوغلوˈ استاد دانشگاه و رییس انجمن دوستی جمهوری آذربایجان وایران ضمن استقبال ازپیشنهاد رایزنی فرهنگی سفارت ایران در باکو ،آغاز فصل جدیدی از روابط فرهنگی بین دو کشور را نوید بخش خواند و بر ضرورت استمرار و تقویت برنامه های فرهنگی و مطالعاتی مشترک تاکید نمود.
ˈآیتن مصطفی اواˈ نماینده مجلس و رئیس دانشکده حقوق آکادمی ملی علوم جمهوری آذربایجان نیز با مثبت ارزیابی کردن پیشنهاد رایزن فرهنگی سفارت ایران درباکو ، آمادگی دانشکده تحت سرپرستی خود برای همکاریهای علمی، پژوهشی اعلام نمود .
انتهای پیام /د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا