آذربایجاناخبارایران

همکاری صندوق‌های توسعه ملی ایران و جمهوری آذربایجان

سید قاسم حسینی، قائم مقام صندق توسعه ملی کشورمان که در راس هیاتی به جمهوری آذربایجان سفر کرده است، با مقامات بلند پایه اقتصادی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز  وی روز پنجشنبه در دیدار با شاهین مصطفی اف، وزیر تجارت و صنعت جمهوری آذربایجان که با حضور سفیر کشورمان در باکو انجام گرفت، بر ضرورت آشنایی دو کشور با تجربیات یکدیگر در زمینه صندوق‌های سرمایه گذاری تاکید و افزود: صندوق توسعه ملی جمهوری اسلامی ایران یک نهاد جدید و نوپاست و همکاری با شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان که در واقع صندوق ثروت ملی این کشور است ، برای صندوق توسعه ملی مفید خواهد بود.

 حسینی افزود: با توجه به حجم زیاد مراودات اقتصادی جمهوری آذربایجان و ارتباطات گسترده این کشور با اقتصاد بین‌الملل و بازارهای پولی و مالی، می‌توان آینده همکاری‌ها را مثبت توصیف نمود.

 در این  دیدار وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان نیز گفت : در پی سفر موفقیت آمیز آقای “الهام علی اف” رییس جمهوری آذربایجان به ایران، فضای همکاری بسیار خوبی بین دو کشور ایجاد شده است و دیدگاه‌های ارزشمندی که دو کشور برای توسعه همکاری‌ها در این جلسه ارائه کردند، بسیار امیدوار کننده است.

 حسینی همچنین روز گذشته با رییس بانک مرکزی و رییس سازمان سرمایه گذاری جمهوری آذربایجان نیز به طور جداگانه دیدار کرد.

 وی پس از این دیدارها در دیدار با خبرنگاران با ثمر بخش خواندن سفر خود به جمهوری آذربایجان گفت: ما به عنوان صندوق توسعه ملی کشور با توجه به تاکیدات ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در جهت تحکیم مناسبات با کشورهای دوست و همسایه به تلاش‌های خود ادامه خواهیم داد.

 وی افزود: در باکو جلسات مفیدی برگزار شد و از نقطه نظرات یکدیگر در زمینه‌های مختلف به ویژه نحوه تعامل صندوق‌های ملی با یکدیگر مطلع شدیم.

 انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا