آذربایجاناخبارایران

آشکار شدن اهداف پنهانی شبکه آینس جمهوری آذربایجان برای تاسیس شبکه تلویزیونی در ایران

شبکه تلویزیونی «آینس» جمهوری آذربایجان که به تازگی مجوز تأسیس دفتر در ایران دریافت کرده است، در ویژه‌برنامه‌ای بطور غیرمستقیم، پیگیری مسائل آذری‌های ایران را یکی از اهداف فعالیت خود عنوان کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سایت «آینس پرس»، در برنامه هفتگی «حسابات» که توسط «میرشاهین آقایف» معاون شبکه آینس اجراء می‌شود، وی با اعلام خبر دریافت مجوز تأسیس دفتر در ایران گفت: «این موضوع دستاورد بزرگی برای جمهوری آذربایجان است نه به خاطر اینکه ایران کشور نسبتاً بسته‌ای است بلکه بخاطر اینکه 30 میلیون آذری در ایران زندگی می کنند.»

وی همچنین مدعی شد: شبکه های تلویزیونی پیشرو جهان در کسب اخبار از ایران با مشکلاتی مواجه هستند و از اینرو شبکه آینس نقش تزانزیت خبر برای آنها را ایفاء خواهد کرد.

اشاره معاون شبکه آینس به مسایل آذری‌های ایران در شرایطی است که این شبکه طی نزدیک به دو دهه اخیر ، ضمن به کاربردن اصطلاح مجعول «آذربایجان ج ن و ب ی» برای آذربایجان ایران، مواضع گروهک‌های قومگرای تجزیه طلب و ضد ایرانی را پوشش و ایران را متهم به نقض حقوق اقلیت‌های قومی کرده است.

پخش سفارش‌های ضد ایرانی وزارت امنیت ملی جمهوری آذربایجان توسط آینس بحدی است که دهم فروردین 89 «اژدر تقی زاده» از مسئولان یک گروهک سرسپرده و قومی در جمهوری آذربایجان در مصاحبه با برنامه «گونه باخان» در اظهاراتی سخیفانه با تاکید بر ضرورت تجزیه ایران مدعی شده بود که در طول تاریخ دولتی به نام ایران نبوده است و برای اولین بار در سال 1935 و با روی کارآمدن رضا خان ایران ایجاد شده است.

تحریف تاریخ ایران، ادعای نقض حقوق آذریهای ایران ،ادعای بازداشت های فعالان آذری در ایران ، پوشش نشست ها و انعکاس مواضع و تظاهرات گروهک های قومگرای ضد ایرانی از جمله  محورهای فعالیت قومی آینس علیه کشورمان در نزدیک به دو دهه اخیر بوده است.

براساس این گزارش، شبکه آینس به منظور کسب مجوز فعالیت در ایران طی ماه‌های اخیر در چرخشی تاکیتکی و پخش چند برنامه گزینشی، کوشیده است بر رویکرد واقعی خود در قبال کشورمان سرپوش بگذارد.

شبکه آینس بیشترین آمار مصاحبه با سفیر رژیم صهیونیستی در میان شبکه‌های تلویزیونی جمهوری آذربایجان را در کارنامه خود دارد.

این شبکه همچنین به عنوان یکی از شبکه‌های پیشرو در ترویج ابتذال در جمهوری آذربایجان محسوب         می‌شود و به علت پخش فیلم‌ها و شوهای مبتذل غربی بارها نه تنها از سوی محافل مردمی و اسلامی  جمهوری آذربایجان بلکه از سوی مرزنشینان ایرانی نیز مورد انتقاد قرار گرفته است.

شدت ترویج ابتذال در شبکه آینس بحدی است که حتی شورای ملی رادیو و تلویزیون جمهوری آذربایجان در اردیبهشت 89 به پخش یک برنامه شرم آور درباره همزیستی جنسی انسان و حیوان به این شبکه هشدار داد.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا