آذربایجاناخبارعمومینخجوان

سفر امام جمعه موقت اردبیل به جمهوری خودمختار نخجوان

همزمان با نیمه شعبان و سالروز ولادت حضرت ولی عصر (ع ) حجت الاسلام والمسلمین «علی فروغی» امام جمعه موقت اردبیل به جمهوری خود مختار نخجوان سفر کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از کنسولگری ایران در نخجوان، در این سفر حجت الاسلام «سالار سنجری» امام جمعه جلفا و حجج اسلام «اسلام حسین پور» و «مهدی قارداش زاده» همراهی می کنند.
این هیات از سوی «منصور آیرم » سرکنسول ایران در نخجوان مورد استقبال قرار گرفته و در برنامه های متعدد فرهنگی و مذهبی که از سوی سرکنسولگری ایران به مناسبت نیمه شعبان برنامه ریزی و اجرا شد حضور یافتند.
دیدار با سرکنسول و اعضای کنسولگری ایران در نخجوان و آشنایی با محیط مذهبی و اعتقادی مردم محلی و انجام دیدارها مردمی و سخنرانی های فرهنگی از جمله برنامه های این سفر است.
در مراسم جشنی که از سوی وابسته فرهنگی کنسولگری ایران به مناسب نیمه شعبان در محل کنسولگری جریان داشت و دانشجویان ایرانی ، ایرانیان مقیم نخجوان و شماری از اتباع این جمهوری خود مختار حضور داشتند ، امام جمعه موقت اردبیل در خصوص لزوم خود شناسی و معرفت اخلاقی سخنرانی کردند.
افتتاح حسینیه صاحب الزمان (عج) کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در جمهوری خود مختار نخجوان با حضور این هیات ایرانی و بازدید از سالن تاریخ روابط دو کشور از دیگر برنامه های اجرا شده به مناسبت اعیاد شعبانیه در این سفر بود.
آیرم سرکنسول ایران در مراسم افتتاح حسینیه، ضمن گرامیداشت شعائر اسلامی بر حفظ آن در خارج از کشور تاکید کرد و آن را یکی از وظایف مهم نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور دانست.
وی ایجاد این حسینیه را برای تامین مکانی به منظور گردهمای ایرانیان و دیگر مومنین محلی را انجام وظیفه برشمرد.
هیات ایرانی در این سفر با حضور در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) در شهر نخجوان و شرکت در نماز جماعت با «صاحب محمد اف» روحانی ارشد این جمهوری خود مختار نیز دیدار و گفت و گو کردند.
بازدید از مساجد، امامزاده ها، امکان مذهبی و موزه های فرهنگی جمهوری خود مختار نخجوان و آشنایی نزدیک با مناسک و آداب مذهبی در این جمهوری از دیگر برنامه های امام جمعه اردبیل و هیات همراه در این سفر است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا