آذربایجاناخبارایرانعمومی

آغاز هفته دوستی جوانان ایران و جمهوری آذربایجان

با سفر امروز (پنجشنبه) هیات جوانان جمهوری اسلامی ایران به کشور جمهوری آذربایجان هفته دوستی جوانان دو کشور آغاز شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، درباره برگزاری متقابل هفته های دوستی جوانان ایران و جمهوری آذربایجان با هدف تعمیق تعاملات مردمی در سفر سال گذشته مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان کشورمان به جمهوری آذربایجان و دیدار با آزاد رحیم اف همتای آذربایجانی وی حاصل شده بود.
هیات جوانان جمهوری اسلامی ایران متشکل از پنج جوان موفق از استان های مختلف کشورمان در قالب هفته دوستی با جوانان آذربایجانی دیدار و راهکارهای تعمیق تعاملات و استفاده از تجربیات یکدیگر را بررسی خواهند کرد.
این هیات در اولین روز سفر خود با جواد جهانگیرزاده سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان دیدار کرد.
سفیر کشورمان در باکو سفرهای اینچنینی و برگزاری هفته دوستی میان جوانان دو کشور را از نظر تقویت روابط مردمی موثر دانست.
جهانگیرزاده با اشاره به اشتراکات دیرینه و فراوان مردم ایران و جمهوری آذربایجان، ابراز امدواری کرد که جوانان همچنان پیشرو گسترش همکاری میان مردم دو کشور دوست و برادر باشند.
به گفته سفیر کشورمان در باکو، بر اساس توافق حاصله، هیات جوانان جمهوری آذربایجان نیز قرار است با هدف آشنایی بیشتر با ظرفیت های فرهنگی، تمدنی و پیشرفت های تکنولوژی ایران به کشورمان سفر کنند.
محمدرضا نامداریان سرپرست هیات جوانان کشورمان نیز برگزاری هفته دوستی جوانان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را از جمله برنامه های تقویت روابط مردمی میان دو کشور عنوان کرد.
وی افزود: این سفرها می تواند برای توسعه دوستی میان جوانان دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان کمک کند.
هیات جوانان ایران در قالب هفته دوستی از نهادهای جوانان، مراکز علمی و فرهنگی جمهوری آذربایجان بازدید و همچنین از شهرهای نخجوان و قوبای این کشور نیز دیدار خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا