آذربایجاناخبارعمومی

بی پی قرارداد امور حفاری، طراحی و مهندسی در دریای خزر را تمدید کرد

شرکت بریتیش پترولیوم ( بی پی ) پیمانکار بزرگترین پروژه های نفتی و گازی جمهوری آذربایجان در خزر به تازگی قرارداد امور حفاری، طراحی و مهندسی در این دریا را تمدید کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آذرتاج، بر اساس قرارداد تمدید شده، شرکت بریتیش پترولیوم به همراه دو شرکت خدماتی و مهندسی وابسته به شرکت دولتی نفت جمهوری آذربایجان ( سوکار ) امور حفاری، طراحی و مهندسی به بهای ۵۰۰ میلیون دلار در میادین انرژی دریای خزر انجام خواهد داد.
همچنین بر اساس توافقات حاصله کارهای حفاری، مهندسی و طراحی در هفت سکوی انرژی واقع در بخش های مرکزی، شرقی و غربی میدان نفتی «آذری»، در میادین نفتی «گونشلی» در عمیق ترین بخش دریا، در بخش غربی میدان نفتی «چراغ» و نیز در میدان گازی «شاهدنیز» در خزر اجرا خواهد شد.
قرارداد امور حفاری، مهندسی و طراحی شرکت بریتیش پترولیوم با شرکت خدماتی بین المللی « KCA Deutag » و « Turan Drilling & Engineering Company » در دریای خزر به مدت پنج سال تمدید شده و بی پی تمدید این قرارداد را مطابق با اهداف اقتصادی این شرکت و شرکای آن در شرایط همکاری با دولت جمهوری آذربایجان و شرکت دولتی نفت این کشور برای توسعه منابع انرژی دریای خزر عنوان کرد.
شرکت بریتیش پترولیوم در حال حاضر پیمانکار توسعه بزرگترین میادین نفتی «آذری»، «چراغ» و «گونشلی» و نیز میدان گازی «شاهدنیز» جمهوری آذربایجان واقع در دریای خزر است.
جمهوری آذربایجان در همکاری با بریتیش پترولیوم و چند شرکت نفتی خارجی ظزف ۲۳ سال گذشته بیش از ۴۳۶ میلیون تن نفت از این میادین استخراج کرده است.
ذخایر باقی مانده میادین نفتی «آذری»، «چراغ» و «گونشلی» ۵۰۰ میلیون تن برآورد می شود.
براساس محاسبات زمین شناسی مجموع ذخایر گازی میدان «شاه دنیز» یک تریلیون متر مکعب و ذخایر میعانات گازی دو میلیارد متر مکعب تخمین زده می شود.
جمهوری آذربایجان برنامه ریزی کرده بخشی از گاز طبیعی این میدان را در سال ۲۰۲۰ میلادی در قالب طرح در دست اجرای دالان گازی جنوب به اروپا صادر کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا