آذربایجاناخباراردبیلایرانعمومی

برگزاری دومین همایش و نمایشگاه بین المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در اردبیل

معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: دومین همایش و نمایشگاه بین المللی گردشگری سلامت کشورهای عضو اکو در ۲۸ تا ۳۰ خرداد ماه در اردبیل می شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، محمدرضا کرباسی روز چهارشنبه در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اردبیل افزود: در آیین افتتاح این همایش نمایندگانی از ۱۰ کشور عضو اکو ، نمایندگان و سفیران ۱۵ کشور و ۱۰۰ مهمان خارجی حضور خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه آیین افتتاح در دانشگاه محقق اردبیلی خواهد بود اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش گسترش همکاری های کشور های عضو اکو در حوزه سلامت گردشگری و نیز معرفی قابلیت های استان اردبیل در این بخش است.
کرباسی بیان کرد: از وزیران کشورهای عضو اکو و سفرای مقیم تهران و ۲۵ مقام رسمی کشورهای مختلف برای شرکت در این همایش دعوت شده است.
معاون امور بین الملل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ادامه داد: برای برگزاری بهتر این همایش زیرساخت های لازم با تشکیل شورای سیاست گذاری همایش فراهم شده است.
حسین پیر موذن رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اردبیل هم در این جلسه گفت: کشورهای عضو اکو از قابلیت فراوانی بویژه در حوزه گردشگری برخوردار هستند و تمامی کشورهای عضو تلاش می‌کنند تا شهروندان خود را به افزایش سفر و سیر و سیاحت ترغیب کنند.
وی بیان کرد: با توجه به هدف گذاری افزایش حضور تعداد گردشگران در کشورهای عضو اکو به نظر می‌‌رسد بیش از این می‌ توان مناسبات اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی و تقویت بخش گردشگری را گسترش داد.
به گفته پیرموذن، اعضای اکو هم اکنون با حدود ۴۵۰ میلیون نفر جمعیت و هشت میلیون کیلومتر مربع وسعت از امکانات طبیعی، تاریخی، فرهنگی و گردشگری بی نظیری برخوردار هستند.
پیرموذن تاکید کرد؛ این همایش علاوه بر گسترش تعامل و مراودات اقتصادی کشورهای عضو اکو فرصت خوبی برای شناساندن ظرفیت های اقتصادی، صنعتی و بازرگانی استان اردبیل است.
ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان و تاجیکستان کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) می باشند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا