آذربایجاناخبارعمومی

بستن حریم هوایی جمهوری آذربایجان بر روی هواپیماهای ناتو

پایگاه خبری «حقین . آذ» روز دوشنبه گزارش داد: جمهوری آذربایجان حریم هوایی خود را برای هواپیما های ناتو که به سمت افغانستان پرواز می کنند، بسته است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز پایگاه خبری «حقین .آذ» به نقل از نشریه «اشپیگل» آلمان افزود: به دلیل بسته شدن حریم هوایی جمهوری آذربایجان نظامیان آلمانی نمی توانند با هواپیماهای نیروی هوایی این کشور به افغانستان سفر کنند.
بنا به این گزارش، با توجه به این که جمهوری آذربایجان حریم هوایی خود را بر روی هواپیماهای نظامی آلمان بسته است، نظامیان آلمانی ناگزیرند با هواپیماهای حمل و نقل نظامی آمریکا که از مسیر دیگری به افغانستان پرواز می کند، به سمت افغانستان سفر کنند.
نشریه «اشپیگل» گزارش داد که جمهوری آذربایجان از صدور مجوز برای پرواز هواپیماهای ناتو در حریم هوایی این کشور خودداری کرده است.
هواپیماهای نیروی هوایی آلمان هر هفته یک بار پروازهایی به پایگاه نظامی مستقر در مزار شریف افغانستان داشتند، ولی در رابطه با اقدام جمهوری آذربایجان برای بستن حریم هوایی خود، هواپیماهای آلمانی از ماه مارس گذشته نمی توانند به این پایگاه نظامی پرواز کنند.
وزارت دفاع آلمان نیز طی گزارشی اعلام کرد که به دلیل اختلاف نظر مربوط به جمهوری آذربایجان که به جزییات آن اشاره ای نشده، ناگزیر شدند از انجام برخی پروازها منصرف شوند.
در این گزارش همچنین انگیزه مقامات باکو برای اتخاذ این تصمیم مشخص نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا