آذربایجاناخبارارمنستانروسیهعمومی

کارشناس روس: صحبت از رفاه در ارمنستان که فساد در آن همه‌گیر است بی معنی است

سرگئی ولدین اقتصاددان مستقل روس گفت: فساد در ارمنستان یک پدیده شناخته شده است و یکی از علل نابسامانی وضعیت اجتماعی و اقتصادی در این کشور محسوب می شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، سرگئی ولدین اقتصاددان مستقل روس در گفتگو با خبرگزاری ترند جمهوری آذربایجان گفت: فساد در ارمنستان یک پدیده شناخته شده است و یکی از علل نابسامانی وضعیت اجتماعی و اقتصادی  در این کشور محسوب می شود، تا زمانی که مقاماتی همچون آکوپ آرشاکیان در ارمنستان باشند این وضعیت همچنان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در زمان حکومت سارکیسیان فساد به بخش جدایی ناپذیر زندگی اجتماعی و اقتصادی ارمنستان تبدیل شده بود. در دولت جدید نیز چیزی تغییر نکرده است. موقعیت فعلی نیکول پاشینیان نیز این وضعیت را تصدیق می کند، چراکه مقامات فاسد که اداره کشور را برعهده دارند اطراف او جمع شده اند. حق وتوی که وزیر راه، ارتباطات و فناوری اطلاعات آکوپ آرشاکیان در سرمایه گذاری پروژه های بزرگ دارد، جای تعجب نیست. به عنوان مثال آرتور یرزنکیان، بازرگان ارمنستانی که در روسیه زندگی می کند قصد سرمایه گذاری دویست میلیونی در زمینه ارتباطات مخابراتی دارد. ولی با این وجود آکوپ آرشاکیان وزیر راه، ارتباطات و فناوری اطلاعات ارمنستان اجرای پروژه بزرگ را وتو کرده است.

ولدین اضافه کرد: به همین خاطر است ارمنستان از لحاظ سرمایه گذاری در مقایسه با کشورهای جمهوری آذربایجان و گرجستان در رده های پایین قرار دارد. رسانه های ارمنی نیز به این واقعیت اذعان دارند که رهایی از این بحران اقتصادی و اجتماعی دشوار است.

ولدین تاکید کرد، با این روند پاشینیان و اطراف او به زودی اقتصاد ارمنستان را نابود خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا