آذربایجاناخبارعمومیناردارانویژه

تاکید معاون «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان بر ضرورت آزادی دینداران زندانی در این کشور

حاج الچین قاسم اف، معاون «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان پس از آزادی از زندان، خواستار آزادی تمامی زندانیان سیاسی در این کشور شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، حاج الچین قاسم اف در گفتگو با سایت «اپراتیو تی وی» گفت: «دعاهای مردم باعث آزادی ما از زندان شد. هرجا که خدا بخواهد، ما همانجا خواهیم بود.»

معاون حاج طالع باقرزاده، رهبر زندانی «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان تاکید کرد : «اگر انسان روحیه آزاد داشته باشد، مکان برایش فرقی ندارد. مهم این است که انسان روحیه آزاد و مرتبط با حق داشته باشد. زیرا، انسان با داشتن این ها، بدی های موجود در جامعه را می بیند و با آن مبارزه می کند.»

حاج الچین قاسم اف با ابراز امیدواری به آزادی سایر زندانیان سیاسی و دینداران زندانی در جمهوری آذربایجان گفت: «امروز ناراحت کننده ترین مساله این است که این انسان ها بدون هیچ جرمی در زندان به سر می برند. اگر انسان های بی گناه در زندان به سر می برند، این مساله از عوامل ضربه خوردن ملت و دولت است.»

معاون «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان آزادی چند تن از دستگیرشدگان در ارتباط با پرونده های مختلف از جمله «پرونده نارداران» را نشان دهنده این دانست که این افراد بدون اینکه جرمی مرتکب شوند، به زندان انداخته شده اند و آزادی شان از زندان قبل از اتمام دوره محکومیتشان نیز اثبات کننده بی گناهی آنهاست.

حاج الچین قاسم اف افزود: «اثبات بی تقصیر بودن این افراد نشان می دهد که سایر دستگیرشدگان در ارتباط با آن پرونده ها نیز بی گناه هستند و باید از زندان آزاد شوند. نگه داشتن این افراد در زندان به نفع جمهوری آذربایجان نیست. باید این افراد را که مغز متفکر جامعه هستند و قلب های مردم را فتح می کنند، از زندان آزاد شوند.»

معاون «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان افزود: «اگر جلوی مبارزه مدنی گرفته شود و مبارزه مدنی ممنوع شود، ممکن است انسان ها راه های دیگری را انتخاب کنند. این نیز هیچ نفعی برای کشور ندارد.»

حاج الچین قاسم اف با تاکید بر ضرورت حفظ ارزش های معنوی در جمهوری آذربایجان و نقش جوانان در این زمینه گفت: «ممکن است میان جوانان تفاوت دیدگاه وجود داشته باشد. اما، باز هم ما بر تحکیم ارزش های خانواده تاکید می کنیم تا برادران و خواهران جوانمان بتوانند ارزش های خانواده را حفظ کنند. حفظ این ارزش ها در دفاع از حق و عدالت نقش مهمی خواهد داشت. خوب است که جوانان ما بجای سرگرمی، به معنویات سوق داده شوند و بخصوص از تاثیرات بیگانه حفظ شوند.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا