اخبارترکیهعمومی

اردوغان: سکوت در برابر اسلام هراسی جایز نیست

رئیس جمهوری ترکیه روز جمعه در نشست فوق العاد سازمان همکاری های اسلامی تاکید کرد که این سازمان نباید در برابر اسلام هراسی و مسایلی که جهان اسلام و آینده بشریت را تهدید می کند، سکوت کند و برای مقابله با این تهدیدها، باید ابتکار عمل را بدست گیرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، رجب طیب اردوغان، در سخنرانی خود در نشست فوق العاده سازمان همکاری های اسلامی که به میزبانی استانبول و برای بررسی ابعاد حمله تروریستی مرگبار اخیر به نمازگزاران در دو مسجد در نیوزیلند برگزار شده است، گفت: بعد از سازمان ملل، سازمان همکاری های اسلامی بزرگترین نهاد بین المللی است. هدف این سازمان بررسی مهم ترین مسایل جهان اسلام و در راس آنها مساله قدس است.
رییس جمهور ترکیه با اشاره به حادثه تروریستی نیوزیلند گفت: این یک مسئله ساده نیست که بتوانیم از کنار آن به سادگی بگذریم. این حادثه اولین و آخرین حادثه نخواهد بود و مسلمانان هر روز در نقاط مختلف جهان مورد اذیت، خشونت و قتل عام قرار می گیرند.
اردوغان با ذکر نمونه های مختلف از موارد مختلف خشونت علیه مسلمانان از سال ۱۹۹۳ تاکنون گفت: با پنهان کردن مسایل و پاک کردن صورت مسئله، نمی توان آنها را حل کرد و در برابر مسایلی که تمامی انسانیت را تهدید می کند نمی توان سکوت کرد، چراکه در این صورت مسایل بزرگ تر خواهد شد.
رییس جمهور ترکیه گفت: اگر ما به خاطر جلوگیری از نارضایتی و ناراحتی برخی ها، موضع اصلی خود را در این زمینه ها بیان نکنیم، اینگونه حملات تشدید خواهد شد و نژاد پرستی افزایش خواهد یافت. تا ما حقایق را برزبان نیاوریم رسانه های غربی اسلام هراسی را تشویق خواهند کرد و برای این است که باید با جسارت واقعیات را بر زبان آورد و با واقعیات مواجه شد و راههای حل را نیز باید با یکدیگر بیابیم.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا