آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

دیدار بازپرس ارمنی با گروگان آذربایجانی

بازپرس ارمنی گفت که گروگان آذربایجانی می تواند با یک نامه، تماس تلفنی، تماس ویدئویی با خانواده خود ارتباط بر قرار کند یا ملاقاتی در مرز ارمنستان با خانواده خود داشته باشد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، آرمان تاتویان بازپرس ارمنی در صفحه فیس بوک خود از جزئیات دیدار با شهروند مجروح آذربایجانی الوین ابراهیم اف که قصد عبور از مرز قازاق به ارمنستان را داشت نوشت.

این دیدار که در بیمارستانی که ابراهیم اف در آن تحت درمان است و با مشارکت وکیل، بازپرس و مترجم برگزار شد، آرمان تاتویان در مورد مسائل مربوط به حقوق این شهروند آذربایجانی با او مذاکره کرد.

تاتویان در مذاکره با کارگزاران سرویس های امنیتی ارمنستان در مورد خواسته ی ابراهیم اف، که می خواهد با خانواده خود دیداری داشته باشد گفت: او می تواند با یک نامه، تماس تلفنی، تماس ویدئویی با خانواده خود ارتباط بر قرار کند ویا ملاقاتی در مرز ارمنستان با خانواده خود داشته باشد.

پزشک حاضر در این دیدار نیز از سلامت کامل ابراهیم اف خبر داد.

الوین ابراهیم اف سی و سه ساله نیمه شب پانزده مارس قصد عبور از مرز قزاق به نویمبریان ارمنستان را داشت که با شلیک مرزداران ارمنی مجروح و دستگیر شد. سازمان های بین المللی مربوطه نیز این اتفاق را تأیید می کنند.

در تحقیقات کمیسیون دولتی زندانیان، گروگانها و گمشدگان جنگی جمهوری آذربایجان نیز، مشخص شد که الوین ابراهیم اف در بیمارستانی در منطقه قزاق و در قید حیات می باشد.

دولت جمهوری آذربایجان از سازمانهای بین المللی مربرطه خواستار آزادی ابراهیم اف هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا