اخبارترکیهعمومی

اردوغان: مسلمانان هرگز تسلیم نخواهند شد

رئیس جمهور ترکیه در واکنش به حمله تروریستی امروز به دو مسجد در نیوزیلند تاکید کرد ما مسلمانان هرگز تسلیم این تهدیدها نمی‌شویم، اما مانند آنها نیز خائنانه رفتار نخواهیم کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در جمع مردم استان غازی آنتپ اظهار داشت: امروز علیه خواهران و برادران مسلمان‌مان در نیوزیلند در حال اقامه نماز جمعه حملات تروریستی صورت گرفت و شماری از آن‌ها به شهادت رسیدند، ما مسلمانان هرگز تسلیم این تهدیدها نمی‌شویم، اما مانند آنها نیز خائنانه رفتار نخواهیم کرد.

رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه در ادامه گفت: واکنش ما در برابر مرگ هر انسان بی‌گناه فارغ از نسب و مذهبش یکسان خواهد بود.

وی تصریح کرد: قاتل نمازگزاران در نیوزلند یک اطلاعیه منتشر کرده است که تمام مسلمانان، کشورمان و شخص بنده را هدف قرار داده است، تمام بدنت مملو از بمب هم باشد، چه فایده دارد. مسلمانان بی‌گناه را در حال عبادت مورد تیراندازی قرار دادی. تو ای فرومایه بی اخلاق راه آسان را انتخاب کردی.

اردوغان با اشاره به آنکه نتانیاهو ظالم است،خطاب به نتانیاهو گفت: پسر نخست‌وزیر اسرائیل که خود متهم به هرگونه فساد مالی است، توئیتی مبنی بر آنکه «استانبول پایتخت بیزانس و شهر مسیحیان است» منتشر می‌کند، ای بی اخلاق‌ها شما تمام فلسطین را اشغال کرده‌اید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا