آذربایجاناخبارایرانعمومینخجوان

افتتاح نمایشگاه دایمی عکس تاریخ روابط ایران و نخجوان

نمایشگاه دایمی عکس ویژه تاریخ روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خودمختار نخجوان طی مراسمی در سرکنسولگری کشورمان در نخجوان افتتاح شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سرکنسولگری ایران در جمهوری خود مختار نخجوان، این مراسم با حضور منصور آیرم سرکنسول کشورمان در نخجوان ،محسن نریمان مدیر عامل منطقه آزاد ارس و جمعی از مسئولین این جمهوری برگزار شد.
این نمایشگاه که با همکاری وابسته فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان ایجاد شده است، مروری بر تاریخ ۲۷ ساله روابط دو طرف به روایت تصاویر به جا مانده در طول نزدیک به سه دهه گذشته است.
منصور آیرم سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان طی سخنانی در مراسم افتتاح این سالن، هدف اصلی از این طرح را آشنایی مخاطبان با سیر تحول روابط ایران و نخجوان به روایت تصاویر دانست.
وی افزود: حفظ تاریخ در جنبه های مختلف تاثیر به سزایی در فهم ریشه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مناسبات دو طرف داشته و می تواند روند آینده را نیز برای مخاطبان روشن سازد.
آیرم این سبک تاریخ گویی تصویری را بخشی از تاریخ ایران و نخجوان عنوان کرد که حفظ و انتقال آن به آیندگان ، بسیار مهم و جذاب خواهد بود.
سرکنسول کشورمان با اشاره به شرایط سیاسی و منطقه ای پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی تاکید کرد که این روایت تصویری نشان می دهد چگونه دو ملت در شرایط سخت و دشوار در کنار هم بوده اند و این روند همزیستی مسالمت آمیز به صورت عمیق تری تا امروز ادامه پیدا کرده است.
مدیر عامل منطقه آزاد ارس هم پس از بازدید از عکس های به نمایش درآمده، این اقدام سرکنسولگری را قابل تحسین دانست و ضمن اشاره به مشهود بودن پیشرفت های دو طرف در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در تصاویربه نمایش در آمده، با توجه به زمینه های موجود آینده ای بهتر و نزدیکتر در روابط دو جانبه را قابل دسترس و منطقی عنوان کرد.

منبع: ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا