آذربایجاناخبارعمومینارداران

پایان اعتصاب غذای رهبر محبوس «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان

حجت الاسلام طالع باقرزاده، رهبر «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان به اعتصاب غذای خود در زندان قوبوستان باکو پایان داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رادیو آذری برون مرزی تبریز ، الدنیز قلی اف، رهبر اتحادیه روشنفکران جمهوری آذربایجان از دیدار با حاج طالع باقرزاده، رهبر «جنبش اتحاد مسلمانان» و دکتر محسن صمدوف، رهبر «حزب اسلام آذربایجان» در زندان قوبوستان خبر داد و گفت: حاج طالع پس از مطلع شدن از نگرانی مردم و بخصوص دینداران کشور درباره سلامت وی و سایر اعتصاب غذاکنندگان در زندان و درخواست ها برای پایان آن، به این اعتصاب غذا پایان داد.
الدنیز قلی اف افزود : «روحیه حاج طالع باقرزاده و حاج محسن صمدوف در شرایط سخت زندان خیلی بالا و مایه افتخار است.»
رهبر اتحادیه روشنفکران جمهوری آذربایجان و عضو «کمیته دفاع از حقوق دینداران زندانی» در این کشور افزود: « با جبار جبارزاده، یکی دیگر از دینداران زندانی دیدار کردیم که آثار شکنجه و ضرب و شتم بر روی سر و صورت وی همچنان باقی مانده بود. مقامات زندان مدعی بودند که جبار جبارزاده، سر خود را به دیوار کوبیده است. اما، او گفت که تحت شکنجه بوده و ضربه های سنگینی به سر و صورت او زده شده است.»
الدنیز قلی اف افزود: «حاج طالع باقرزاده شکنجه هایی را که علیه خود وی در زندان اعمال می شود، علنی نمی کند، اما او در اعتراض به شکنجه سایر زندانیان از جمله جبار جباروف و عباس حسین، از جوانان مومن زندانی در زندان قوبوستان اعتصاب غذا کرده بود.»
رهبر اتحادیه روشنفکران جمهوری آذربایجان خبر داد، به علت انتقال عباس حسین به بیمارستان زندانیان ، امکان دیدار با او و اطلاع از وضعیتش امکان پذیر نشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا