آذربایجاناخبارایرانعمومی

جایگزین دولت لائیک جمهوری آذربایجان برای حوزه های علمیه شیعی

«انیستیتوی الهیات» جمهوری آذربایجان که برای قطع ارتباط مردم این کشور با حوزه های علمیه شیعی و جلوگیری از تحصیل طلاب جوان این کشور در حوزه های علمیه تاسیس شده است، همکاری های خود با مراکز آموزش دینی ترکیه و روسیه و اروپا و آمریکا را گسترش می دهد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، جیحون محمدوف، مدیر «انیستیتوی الهیات» جمهوری آذربایجان در گفتگو با روزنامه « ینی مساوات» چاپ باکو از دیدارهای مدیران این موسسه با مدیران مراکز آموزش دین در روسیه و ترکیه خبر داد و گفت : «همکاری با موسسات علمی و تحقیقاتی در اروپا و آمریکا و کشورهای شرقی در نظر گرفته شده است.»

جیحون محمدوف با تاکید بر اینکه «انیستیتوی الهیات» جمهوری آذربایجان سعی دارد «خادمان دین» ملی برای جایگزینی روحانیون در مساجد این کشور تربیت کند، گفت برای تقویت روحیه ملی در دانشجویان این موسسه، برنامه های آموزشی ویژه ای تدارک دیده شده است.

مدیر «انیستیتوی الهیات» باکو گفت :«در نظر است که تحصیل کردگان رشته «اسلام شناسی» در انیستیتوی الهیات به عنوان «خادم دین» کار کنند. برنامه درسی و واحدها آماده شده اند. اما، در این زمینه مسایل ویژه ای وجود دارد. ما باید نیروهایی را تربیت کنیم که از طرف جامعه پذیرفته شوند و در زمان حضورشان در جامعه، با سواد و آگاهی و ارتباطشان با دین و ایمانشان متمایز شوند. در این زمینه ، بطور جدی می اندیشیم. خیلی خوب می فهمیم که این کار زمانی نتیجه کاملا موفقیت آمیز خواهد داد که تحصیل کردگان این انیستیتو جایگاه شایسته خود را در جامعه بیابند و به کشور خدمت کنند. برای این کار، پیشنهاد کارآموزی دانشجویان در مساجد نیز وجود دارد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا