اخبارایرانروسیهعمومی

برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آستراخان روسیه

چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهر بندری آستراخان روسیه در ساحل دریای خزر برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی ققفقاز به نقل از سرکنسولگری ایران در آستراخان، این مراسم روز جمعه با حضور مدعو و جمعی از مقامات بلندپایه استانی آستراخان و دیپلمات ها و ایرانیان مقیم در محل سرکنسولگری برگزار شد.
این مراسم با نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و سرود ملی فدراسیون روسیه و آغاز شد و علی محمدی سرکنسول ایران در آستراخان طی سخنانی با اشاره به پویایی انقلاب اسلامی و حرکت رو به جلوی کشور به دستاوردهای اقتصادی، اجتماعی، علمی و فناوری ایران در چهل سال گذشته در زمینه های علمی و فناوری، سیاسی، اقتصادی، صنعتی و فرهنگی اشاره کرد.
وی در ادامه با اشاره به نقش و جایگاه منطقه ای ایران افق همکاریهای دو کشور ایران و روسیه را بسیار روشن ارزیابی کرد.
در این مراسم سرگئی ماروزوف سرپرست استانداری آستراخان اظهار داشت: در طول ۴۰ سال گذشته روابط جمهوری اسلامی ایران و روسیه در تمامی ابعاد گسترش یافته و در نوع خود بی نظیر بوده است.
وی افزود: ما همیشه برای این همسایه جنوبی خود ارزش و احترام خاصی قائلیم و در این میان روابط اقتصادی دو کشور دوران خوبی را طی می کند.
ماروزوف خاطرنشان کرد: امیدوارم منطقه آستراخان مانند گذشته نقش کلیدی خود را در اقتصاد دو کشور همچنان ادامه دهد، ما برانیم که دوستی دو ملت همواره به نفع دو کشور و کشورهای همسایه خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا