آذربایجاناخبارایرانعمومی

جهانگیرزاده: وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان بزودی به تهران سفر می کند

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو، از سفر «المار محمد یاراف» وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان به تهران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این سفر تا پایان ماه فوریه ( نیمه اول اسفند) انجام خواهد شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،جواد جهانگیرزاده روز جمعه در یک نشست خبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که با حضور بیش از ۳۰ خبرنگار رسانه های جمهوری آذربایجان، در محل کنسولگری کشورمان در باکو برگزار شد ، اظهار داشت: روابط تهران و باکو در حال حاضر در بالاترین سطح قرار دارد.
وی افزود: دکتر ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی، شش بار به جمهوری آذربایجان سفر کرده اند.
وی همچنین اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ دیدار سه جانبه روسای جمهوری ایران ،آذربایجان و روسیه در مسکو برگزار خواهد شد.
جهانگیرزاده گفت: عده ای اعم از نیروهای داخل دو کشور و نیروهای خارجی در سایر کشورها ، دوست ندارند که روابط ایران و آذربایجان گسترش یابد، ولی خوشبختانه شمار این افراد اندک است و تاکنون نتوانسته اند در روابط دو کشور تاثیر گذار باشند.
وی افزود: روسای جمهوری دو کشور ایران و آذربایجان طی شش سال گذشته ۱۲ بار با یکدیگر دیدار کرده اند که نشانگر عزم سران و رهبران دو کشور برای توسعه مناسبات در عرصه های مختلف سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی است.
ایران و آذربایجان از کشورهای امن منطقه هستند و برای برقراری این امنیت زحمات زیادی کشیده اند و برای استمرار این شرایط این به تلاش های خود ادامه می دهند.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا