آذربایجاناخبارعمومینارداران

شکنجه فعالان مذهبی در زندان‌های جمهوری آذربایجان

 رسانه‌های جمهوری آذربایجان از شکنجه روحانیان و مبلغان دینی این کشور در زندان‌ها خبر می‌دهند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «اپراتیو تی‌وی» جمهوری آذربایجان نوشت که «طالع باقرزاده» (باقریو) روحانی آذربایجانی و «عباس حسین» که هر دو عضو تشکیلات «اتحاد مسلمانان» آذربایجان هستند، همزمان با اعتضاب غذا در زندان «قوبوستان»، شکنجه شده‌اند.

این پایگاه نوشت که شش روز از اعتصاب غذای باقرزاده و  عباس حسین در زندان‌های جمهوری آذربایجان می‌گذرد و خبر‌های رسیده از این زندان حاکی از آن است که هر روز بر شدت شکنجه های مستقیم و غیر مستقیم بر علیه این روحانی آذربایجانی افزوده می‌شود.

آشنایان و خویشاوندان باقرزاده گفته‌اند که ماموران زندان اجازه حمام رفتن به او را نمی‌دهند و امکان مکالمه با تلفن نیز از وی گرفته شده و پس از اعلام خبر اعتصاب غذا توسط حاج طالع به خانواده اش نیز اجازه ملاقات در زندان نمی‌دهند.

به گفته همسر طالع‌ باقرزاده اخیرا نیز از سایر بخش‌های زندان مجرمانی خطرناک، هرزه و جانی را به سلول این روحانی مظلوم منتقل نموده اند و وقایعی تاسف بار و توهین‌آمیز در زندان قوبوستان در جریان است.

این روحانی آذربایجانی از یک سال پیش به دنبال اعتراض به ممنوعیت حجاب در آذربایجان، از سوی نیروهای امنیتی این کشور بازداشت شده و هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا