آذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

برگزاری نشستی به مناسبت انقلاب اسلامی ایران از سوی دومای روسیه

عضو کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اعلام کرد که به همین مناسبت نشستی در دومای روسیه برگزار خواهد شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، آنتون ماروزوف افزود: پیروزی انقلاب اسلامی در ایران رویداد مهمی است که بر ارکان عدالت و جمهوریت استوار شد و دفاع از حق حاکمیت و استقلال ایران و افزایش رفاه مردم از اهداف اصلی آن است.
وی در واکنش به افزایش تحریم های ضد ایرانی ایالات متحده در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران نیز گفت: از نظر ما قوانین محدودکننده و تحریم های غرب غیرقابل قبول است، ما معتقدیم که هر کشوری حق دارد سیاست خارجی خود را تنظیم کند.
نماینده دومای روسیه با بیان اینکه ایران و روسیه روابط بسیار خوب و دوستانه دارند، ابراز امیدواری کرد که این روابط بیش از پیش توسعه یابد چرا که روسیه دورنمای روشن این روابط را باور دارد و از ملت و دولت ایران حمایت می کند.
وی در ادامه به برگزاری نشست ورشو اشاره کرد و گفت: پیشتر مقامات دیپلماتیک ما عنوان کرده اند که کنفرانس با چنین اهدافی در خصوص خاورمیانه را نمی پذیرند، ما از اقدامات و برنامه های ضدایرانی آمریکا پیروی نمی کنیم.
ماروزوف افزود: معتقدیم که همه کشورها باید از حقوق برابر در تنظیم دستور کار بین المللی برخوردار باشند بنابراین روسیه با نشستی که قرار است علیه کشوری برگزار و حق حاکمیت آن نادیده گرفته شود، مخالفت می کند.
نماینده دومای روسیه در ادامه این گفت وگو به همکاری های ایران و روسیه در سوریه اشاره کرد و با تاکید بر لزوم تداوم مذاکرات صلح آستانه با مشارکت ایران، روسیه و ترکیه برای حل مسائل سوریه اظهار داشت: روند مذاکرات آستانه دورنمای روشنی دارد و در چارچوب این مذاکرات می توان به راه حل قابل قبول برای همه طرف ها دست یافت.
وی از همه طرف های مذاکرات آستانه دعوت کرد که در حل مساله سوریه به ادامه گفت وگوها تا رسیدن به موضع قابل قبول برای حل مسائل سوریه ادامه دهند.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا