آذربایجاناخبارعمومیناردارانویژه

رهبر و عضو جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان در اعتراض به شکنجه های روحی و جسمی در زندان دست به اعتصاب غذا زدند

حجت الاسلام طالع باقرزاده، رهبر «جنبش اتحاد مسلمانان» جمهوری آذربایجان و عباس حسین، از فعالان این جنبش در اعتراض به شکنجه های روحی و جسمی خود، اعتصاب غذای نامحدودی را در زندان قوبوستان باکو آغاز کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی «اپراتیو تی وی»، خانم زمرد یاغمور، نویسنده و همسر فواد قهرمانلی، یکی از زندانیان سیاسی جمهوری آذربایجان خبر داد؛ حاج طالع باقرزاده در تماس تلفنی توانسته است خانواده اش را از اعتصاب غذای خود و عباس حسین مطلع کند.
اعضای خانواده حاج طالع باقرزاده گفتند وقتی وی خواست موضوع شروع اعتصاب غذای خود و عباس حسین را اعلام کند، گوشی تلفن از دستش گرفته شد و اجازه ادامه مکالمه داده نشد.
بستگان رهبر جنبش اتحاد مسلمانان جمهوری آذربایجان می گویند اعمال فشارها بر حاج طالع در زندان تشدید شده است و وی حتی از حمام کردن نیز محروم شده است و در داخل زندان نیز به وی دستبند زده می شود. همچنین شخص مزاحمی به نام «پرویز» را تحت عنوان زندانی، مامور آزار و اذیت این روحانی در زندان قوبوستان کرده اند.
در همین حال، مادران و همسران و خواهران زندانیان شیعی در جمهوری آذربایجان با حضور در یک مجلس عزاداری ایام فاطمیه در باکو، به بیان مظالمی پرداختند که علیه زندانیان اسلام گرا در زندان های جمهوری آذربایجان اعمال می شود.
حاج روشن احمدلی، رهبر جنبش مقاومت قره باغ در این مراسم گفت : «زمانی که می خواستم طرح بنر این مراسم را آماده کنم، این ندای درونی را احساس کردم که باید از نماد در سوخته خانه حضرت فاطمه زهرا (س) و این سخن حضرت آیت الله سید علی خامنه ای که «من تمامی حاجت هایم را در شب شهادت حضرت فاطمه (س) از خداوند طلب می کنم»، در این طرح استفاده کنیم.»
حجت الاسلام طالع باقرزاده، از روحانیون تحصیل کرده در قم و نجف که رهبری سازمانی به نام «جنبش اتحاد مسلمانان» در جمهوری آذربایجان را نیز به عهده دارد، در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۵ در یک مجلس عزاداری حسینی در آستانه اربعین در روستای نارداران در حومه باکو به همراه ۱۷ تن از عزاداران حسینی و فعالان جنبش اتحاد مسلمانان دستگیر و سپس به ۲۰ سال زندان محکوم شد.
بیش از ۱۵۰ نفر از روحانیون و فعالان شیعی جمهوری آذربایجان طی سال های اخیر به علت اعتراض به ترویج مفاسد اخلاقی و ممنوعیت حجاب در مدارس و مراکز آموزشی جمهوری آذربایجان دستگیر و به زندان های طولانی مدت محکوم شده اند. حاج محسن صمدوف، رهبر حزب اسلام و روحانیون سرشناسی از جمله حاج آبگل سلیمانف، حاج فرامیز عباس اف، حاج سردار حاجی حسنلی، حاج ذوالفقاز میکائیل زاده، حاج المان آقایف، حاج آتامعلی نور و …. طی این سال ها تحت شدیدترین فشارها قرار گرفته اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا