آذربایجاناخبارایرانعمومی

جشنواره خلاقیت های علمی پژوهشی «لکوکاپ» در باکو برگزار شد

جشنواره خلاقیت های علمی پژوهشی «لکوکاپ» در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، از سوی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در باکو برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، این جشنواره روز یکشنبه با مشارکت گروه لکوکاپ دانشگاه صنعتی شریف کشورمان برپا شده و در آن نزدیک به ۸۰ دانش آموز از هنرستان های جمهوری آذربایجان حضور داشتند.
در جشنواره خلاقیت های علمی پژوهشی «لکوکاپ» باکو، دانش آموزان آذربایجانی در قالب کارگاه های هوش و استعداد و بازی سرگرمی خلاقیت های ذهنی خود را تقویت می کنند.
هدف از برگزاری این جشنواره کشف استعدادهای دانش آموزان، معرفی توانمندی های جوانان و ایرانی در عرصه کارآفرینی، هوش مالی، ایجاد کسب و کار، رونق تولیدی داخلی به جوانان آذربایجانی می باشد.
در پایان این جشنواره دانش آموزان برتر برای شرکت در دوره های دانش بنیان انتخاب می شوند.
اصغر فارسی رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو، هدف از برگزاری این جشنواره ها را کشف دانش آموزان و جوانان با استعداد عنوان کرد.
وی افزود: همزمان با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد رشد و توسعه کشورمان در همه عرصه های سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی هستیم و دانش آموزان ایران، با حضور شایسته در المپیادهای جهانی فیزیک ، شیمی و ریاضی موفققیت های بزرگی را کسب می کنند.
فارسی با اشاره به برگزاری این جشنواره در باکو گفت: امروز با هدف معرفی خلاقیت دانش آموزان ایرانی این جشنواره با همکاری دانشگاه صنعتی شریف برپا شده است و این جشنواره به کشف استعدادها و خلاقیت های دانش آموزان آذربایجانی کمک می کند.
وی افزود: ایران بعنوان کشور دوست و برادر آمادگی کامل برای به اشتراک گذاشتن تجربیات خود در همه عرصه ها برای مسلمانان از جمله برادران آذربایجانی را دارد.
یاسر خداداد از گروه لکوکاپ دانشگاه صنعت شریف نیز گفت : هدف از فعالیت لکوکاپ دانشگاه صنعتی شریف شناسایی و معرفی دانش آموزان با استعداد است.
وی افزود : یک گروه استعدادیابی در لکوکاپ تشکیل شده و هفت سال است که فعالیت می کند.
به گفته وی برنامه ریزی شده است، در اواخر فروردین ماه سال آینده، جشنواره بزرگی با حضور ۵ هزار دانش آموز با استعداد از سراسر ایران در دانشگاه صنعتی شریف تشکیل شود.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا