آذربایجاناخبارایرانعمومی

رییس اتحادیه نویسندگان جمهوری آذربایجان : دشمنان نیز به نقش محوری انقلاب اسلامی در جهان اذعان دارند

رییس اتحادیه نویسندگان «قلم» جمهوری آذربایجان گفت: دشمنان ایران نیز به نقش محوری و دستاوردهای انقلاب اسلامی در ۴۰ سال گذشته اذعان دارند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، قربان جبرائیل  افزود: در نتیجه این نقش محوری و دستاوردهاست که اکنون کشورهای اروپایی ضمن مخالفت شدید با تحریم های آمریکا، حاضر به قطع روابط خود با جمهوری اسلامی ایران بعنوان کشوری پیشرفته نیستند.
وی افزود: ایران همه این دستاوردها را در ۴۰ سال گذشته در یک شرایط بسیار سخت مانند جنگ هشت ساله تحمیلی، فشارها و تحریم های ظالمانه آمریکا و کشورهای متحد آن کسب کرده است.
وی، اظهارات گستاخانه جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا، مبنی بر اینکه، ایران شاهد چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی نخواهد شد را خاطر نشان کرد و گفت: بر خلاف این پیش بینی های واهی دشمنان، ایران در حال حاضر در شرایط وحدت منسجم رهبر و ملت در آستانه سالگرد انقلاب اسلامی است.
جبرائیل، ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را رویداد مهمی عنوان کرد و گفت : این انقلاب رژیم طاغوت را در ایران سرنگون کرد، به غارت ذخایر خدادادی ملت ایران از سوی محافل امپریالیستی و به جنایات آنها در یک کشور اسلامی پایان داد.
وی با اشاره به اینکه این انقلاب بر سایه رهبری امام خمینی ( ره ) و پیروی مردم ایران از رهبر خود به وقوع پیوست گفت : انقلاب اسلامی تحولات اساسی در تاریخ معاصر جهان ایجاد کرد.
وی، برگزاری همه پرسی در مورد نظام آتی کشور، پس از پیروزی انقلاب اسلامی را نشانه بارز دموکراسی اسلامی عنوان کرد و گفت: مردم ایران به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی مبتنی بر آیات قرآن مجید، رای داده اند.
جبرائیل، دفاع از حقوق حقه مسلمانان و بطور کلی همه مستضعفان جهان را آرمان اصلی انقلاب اسلامی خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از حقوق مسلمانان در نقاط مختلف جهان از جمله فلسطین، سوریه، یمن، افغانستان حمایت کرده و این موضع گیری را در مساله حل مناقشه قره باغ نیز شاهد هستیم.
وی تصریح کرد: ایران در ابتدای این مناقشه به یاری مردم مسلمان جمهوری آذربایجان شتافت و همواره در سطوح بین المللی از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حمایت کرده است.
وی در بخشی از سخنان خود گفت: جمهوری اسلامی ایران، در این۴۰ سال تجربیات بزرگی در حوزه های مختلف داشته و همواره آمادگی خود را برای به اشتراک گذاشتن آن با کشورهای دوست از جمله جمهوری آذربایجان را اعلام کرده است.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا