آذربایجاناخبارترکیهعمومی

شهردار سابق دیاربکر به ۱۴ سال حبس محکوم شد

گلتن کشاناک به اتهام عضویت در گروه تروریستی به تحمل ۱۴ سال و ۳ ماه حبس٬ محکوم شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آناتولی٬ دیروز در دادگاه جمهوری در شهر ملاتیای ترکیه٬ جلسه محاکمه گلتن کشاناک شهردار سابق دیاربکر برگزار شد.

کشاناک در محاکمه خود گفت: من به عنوان رهبر حزب به شهرهای مختلف ترکیه سفر کرده و سخنرانی کرده‌ام و هر آن چه بیان کرده‌ام بر اساس حقوق آزاد فردی٬ شهروندی و حقوق احزاب سیاسی بوده است.

وی در ادامه افزود: مردم به خاطر برنامه‌های حزبم به من رای دادند و من به عنوان شهردار به مردم دیاربکر خدمت کردم و هیچکدام از اتهامات دادگاه را قبول ندارم.

دادگاه جمهوری ملاتیا پس از پایان نشست دادرسی٬ گلتن کشاناک را به اتهام عضویت در گروه تروریستی به ۱۱ سال و ۳ ماه و به اتهام تبلیغ برای گروه تروریستی به  سال حبس محکوم کرد و به این ترتیب برای این فعال سیاسی کُرد وابسته به پ.ک.ک٬ ۱۴ سال و ۳ ماه حبس صادر شد.

کشاناک از اعضای فعال تیم مذاکرات صلح بین ترکیه و پ.ک.ک بود. او پیش‌تر در دهه هشتاد و در دوران کودتای نظامی کنعان اورن نیز حبس طولانی و شکنجه را تحمل کرده است.

بلنت آرنچ سخنگوی اسبق دولت ترکیه در مورد کشاناک گفته بود: اگر من هم به اندازه او شکنجه می‌شدم و در زندان می‌ماندم به محض آزاد شدن به کوه می‌رفتم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا