آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

داعش و القاعده تهدید اصلی گرجستان

دولت گرجستان به تازگی با تدوین و تایید استراتژی ملی مبارزه با تروریسم، گروه های تروریستی داعش و القاعده را همچنان تهدید اصلی برای این کشور اعلام کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری آپسنی، در این سند آمده است: برخی از شهروندان گرجستانی که به گروه تروریستی داعش پیوسته و در درگیری های نظامی در سوریه و عراق مشارکت داشتند و ممکن است به گرجستان برگردند، تهدید اصلی برای گرجستان است.
در این سند آمده است: در دوره های مختلف ده ها تن از شهروندان گرجستانی به گروه تروریستی داعش پیوسته و برخی از آنها از جایگاه خاص در این گروه تروریستی برخوردار بودند.
داعش توانسته در چند سال اخیر تعدادی از شهروندان گرجستان را به این گروه تروریستی جلب کند ولی بر اثر سیاست هدفمندانه دولت و اقدامات پیگیرانه و عملیات ویژه نیروهای انتظامی تعداد هواداران داعش در گرجستان بطور قابل توجه کاهش یافته است.
در استراتژی ملی مبارزه با تروریسم، همچنین اقامت برخی عناصر داعشی در گرجستان مورد اشاره قرار گرفته و در مورد اقدام آنها به دستور گروه تروریستی داعش هشدار داده شده است.
در این سند اضافه شده است که با وجود تلاش های بین المللی، داعش همچنان تهدید اصلی تروریستی در جهان است و در حال حاضر گروه های تروریستی از طریق شبکه های اجتماعی هواداران خود را در کشورهای مختلف از جمله گرجستان به حملات تروریستی تحریک می کنند.
استراتژی ملی مبارزه با تروریسم گرجستان همچنین « القاعده » را از خطرناکترین گروه تروریستی در جهان عنوان و اضافه کرده است : دهها تن از شهروندان گرجستانی به این گروه تروریستی نیز پیوسته و در درگیری های نظامی در سوریه و عراق مشارکت داشته، تنی چند از آنها حتی از فرماندهان گروه های وابسته به القاعده بودند.
در این سند مشارکت نزدیک به یک هزار نفر از نظامیان گرجستانی در قالب عملیات ناتو در افغانستان و نیز تهدیدات ناشی از گروه طالبان در این کشور برای نظامیان گرجستانی مورد اشاره قرار گرفته است.
در سال های اخیر ده ها تن از شهروندان گرجستان و بخصوص ساکنان مسلمان نشین منطقه کوهستانی « پانکیسی » این کشور در نزدیکی مرز جمهوری چچن، عازم سوریه و عراق شده و با پیوستن به گروه های تروریستی داعش و القاعده در عملیات نظامی در این کشورها مشارکت داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا