آذربایجاناخبارعمومی

باکو مجبور به مختومه کردن پرونده جدید یک روزنامه نگار زندانی شد

دولت جمهوری آذربایجان پرونده جدید علیه یکی از روزنامه نگاران زندانی این کشور را که اعتراضات گسترده ای را موجب شده است، مختومه اعلام کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی منوال، دادستانی کل جمهوری آذربایجان اعلام کرد بنا به دستور الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان مبنی اتخاذ تدابیر ضروری درنظر گرفته شده در قانون برای تامین عدالت و تصمیم گیری انسان دوستانه در احکام قضایی، پرونده کیفری جدید میهمان حسین اف بررسی و مختومه شد.
میهمان حسین اف، دو ماه مانده به پایان دوران محکومیت زندانش به مدت دوسال، با شکایت و پرونده جدیدی مبنی بر اعمال خشونت در زندان مواجه شده بود که در صورت تایید شدن این اتهام در دادگاه ، ممکن بود هفت سال دیگر بر مدت محکومیت افزوده شود.
میهمان حسین اف، وارد شدن اتهام جدید علیه خود را در روزهای پایان محکومیتش، پرونده ای ساختگی دانسته و در اعتراض به آن اعتصاب غذا کرده بود.
درپی فضاسازی گسترده رسانه ای پیرامون اعتصاب غذای میهمان حسین اف و شمار دیگری از زندانیان سیاسی و فعالان رسانه ای جمهوری آذربایجان در اعتراض به اقامه اتهام جدید علیه این روزنامه نگار زندانی، پارلمان اروپا با صدور قطعنامه ای خواهان آزادی میهمان حسین اف شد.
همچنین مخالفان دولت جمهوری آذربایجان با برپایی تجمعی در روز ۱۹ ژانویه خواهان آزادی میهمان حسین اف و سایر زندانیان سیاسی جمهوری آذربایجان شدند.
مخالفان، دولت الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان را به تشدید سرکوب مخالفان متهم و برای برپایی تجمع در روز ۲۶ ژانویه نیز درخواست مجوز کرده اند.
مقامات و رسانه های دولتی، مخالفان را به تلاش برای ایجاد اغتشاش به بهانه درخواست آزادی زندانیان سیاسی متهم کرده اند.
رییس پلیس باکو نیز خواهان خودداری فرماندای باکو از صدور مجوز برای تجمعات بعدی مخالفان دولت شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا