آذربایجاناخبارعمومی

آغاز اجرای طرح بزرگراه فیبر نوری در امتداد خطوط ریلی آذربایجان

جمهوری آذربایجان به تازگی اجرای طرح بزرگراه فیبر نوری در امتداد خطوط ریلی داخل کشور را آغاز کرده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری رسمی آذرتاج، موافقتنامه ایجاد بزرگراه فیبر نوری در امتداد خطوط ریلی جمهوری آذربایجان، اخیرا میان شرکت « AzerTelecom» و شرکت دولتی راه آهن این کشور امضا شده و بودجه مورد نیاز در این ارتباط اختصاص یافته است.
بنا به این گزارش، ایجاد بزرگراه پایدار فیبر نوری در امتداد خطوط ریلی به فعالیت ثمر بخش دالان های انرژی و حمل و نقل منطقه ای با مشارکت جمهوری آذربایجان کمک می کند.
ایجاد بزرگراه فیبر نوری در امتداد خطوط ریلی موجب تقویت زیر ساخت های دیجیتالی جمهوری آذربایجان، شکل گیری زیر ساخت های پایدار در سراسر کشور و برقراری ارتباطات فیبر نوری پایدار با کشورهای همسایه از جمله ایران، روسیه و گرجستان می شود.
برنامه ریزی شده است مرحله نخست ایجاد خطوط اینترنتی در قالب این طرح در سال جاری میلادی اجرا شود و اجرای این طرح موجب اتصال زیر ساخت های اپراتورهای بین المللی مخابراتی مختلف فعال در امتداد دالان های حمل و نقل شمال – جنوب و شرق–غرب با زیر ساخت های ارتباطاتی جمهوری آذربایجان شود.
اجرای این طرح همچنین به تقویت زیر ساخت های شرکت دولتی راه آهن جمهوری آذربایجان و به کارگیری فن آوری های پیشرفته در امتداد این زیر ساخت ها کمک خواهد کرد.
ایجاد بزرگراه فیبر نوری در امتداد خطوط ریلی جمهوری آذربایجان جزو طرح «Azerbaijan Digital Hub» اجرای شده از سوی شرکت «AzerTelekom» در جمهوری آذربایجان به شمار می رود.
جمهوری آذربایجان برنامه ریزی کرده است با اجرای طرح «Azerbaijan Digital Hub» اکوسیستم مخابراتی را به استانداردهای روز برساند و نیز سطح وابستگی خرید اینترنت از خارج از کشور را به حداقل برساند.
شرکت «AzerTelecom» در حال حاضر دارای شبکه کابل فیبر نوری در اغلب مناطق و شهرهای جمهوری آذربایجان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا