آذربایجاناخبارارمنستانعمومی

دادستانی ارمنستان حکم بازداشت رییس جمهوری سابق این کشور را تا ۲ ماه دیگر تمدید کرد

دادستان ارمنستان با تمدید بازداشت روبرت کوچاریان رییس‌جمهور سابق این کشور برای دو ماه دیگر موافقت و با آزادی وی با قرار وثیقه مخالفت کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، «واگان مورادیان» دادستان ارشد ارمنستان در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: با تمدید بازداشت روبرت کوچاریان رییس‌جمهور سابق ارمنستان برای دو ماه دیگر موافقت و با آزادی وی با قرار وثیقه مخالفت شده است.

گفتنی است، روبرت کوچاریان سیاستمدار مشهور ارمنی از تاریخ ۴ فوریه ۱۹۹۸ تا ۹ آوریل ۲۰۰۸ ریاست جمهوری ارمنستان را بر عهده داشت. وی پس از انقلاب آوریل ارمنستان و به قدرت رسیدن نیکول پاشینیان به جرم جنایات حوادث مارس ۲۰۰۸ چندین بار بازداشت شد و سرانجام از هفتم دسامبر ۲۰۱۸ در زندان به سر می‌برد.

بازرسان پرونده روبرت کوچاریان، رییس‌جمهور سابق ارمنستان اعلام کرده‌اند که بازداشت وی به دلیل نقض قانون اساسی این کشور و اعمال نفوذ غیرقانونی در انتخابات سال ۲۰۰۸ به نفع ریاست جمهوری سرژ سرکیسیان است.

لازم به ذکر است که هواداران لئون تر-پتروسیان نخستین رییس‌جمهور ارمنستان و کاندیدای رقیب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ در آن زمان به نتیجه انتخابات اعتراض و اعلام کردند که تقلب صورت گرفته است. این اعتراضات با اعلام وضعیت فوق‌العاده توسط کوچاریان و با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد و ۸ تظاهرکننده و دو مأمور پلیس کشته شدند.

با وجود اعتراض‌ها سرکیسیان پیروز نهایی خوانده شد و ۱۰ سال تمام قدرت را در کشور به دست گرفت، تا اینکه در آوریل سال جاری (۲۰۱۸) در پی اعتراضات گسترده مجبور به کناره‌گیری شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا