آذربایجاناخبارروسیهعمومی

باکو ادعای مقامات روسی مبنی بر ایجاد موانع برای حضور برخی از شهروندان این کشور در آذربایجان را نادرست خواند

وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد: روسیه بایستی بداند که در مقابل هر بیانیه و اقدامی که علیه باکو انجام می‌دهد جواب متناسب را دریافت خواهد کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در پاسخ به ادعای وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه مبنی بر ایجاد موانع برای حضور برخی از شهروندان روسی در آذربایجان بیانیه‌ای در ۱۸ ژانویه (۲۸ دی‌ماه) صادر و اعلام کرد: «آذربایجان  و روسیه دولت‌هایی هستند که حقوق برابر نسبت به یکدیگر دارند. سخن گفتن روسیه با آذربایجان با ادبیات اولتیماتوم غیرقابل‌قبول است و نقض آشکار قواعد دیپلماتیک بین دو کشور است».

در ادامه این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه باید بداند که در سال ۲۰۱۸ بیش از ۸۸۰ هزار شهروند روسی به جمهوری آذربایجان سفر کرده‌اند و نه‌ تنها از سفرشان به صورت کامل رضایت داشتند بلکه از مهمان‌نوازی دولت و مردم آذربایجان کمال تشکر را کرده‌اند».

همچنین وزارت امور خارجه جمهور آذربایجان با انتقاد شدید از ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: «سخنگوی وزارت خارجه روسیه عنادکارانه در حال ضربه زدن به روابط استراتژیک آذربایجان-روسیه است. البته این اقدامات مانعی برای تلاش‌های روسای جمهوری آذربایجان و روسیه در جهت گسترش روابط دو کشور نخواهد بود. اما وزارت امور خارجه روسیه بایستی بداند که در مقابل هر بیانیه و اقدامی که علیه آذربایجان انجام می‌دهد جواب متناسب را دریافت خواهد کرد».

وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه نیز در پاسخ به اظهارات وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان اعلام کرد: «جمهوری آذربایجان برای سفر آن دسته شهروندان روسی که اصلیت ارمنی دارند مانع ایجاد می‌کند. اما اظهارت وزارت خارجه این کشور به دور از زبان دیپلماتیک است. در حالی که شهروندان روسی برای سفر به جمهوری آذربایجان مورد تبعیض دولت این کشور قرار می‌گیرند، آن‌ها این مسئله را کم‌اهمیت عنوان کرده و آن را بزرگنمایی علیه خود قلمداد می‌کنند و این تفکر آن‌ها بسیار تعجب‌آور است».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا