آذربایجاناخبارارمنستانعمومیقره باغقره باغ

دبیر کل سازمان ملل متحد مذاکرات وزرای آذربایجان و ارمنستان را در پاریس مثبت ارزیابی نمود

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد مذاکرات اخیر وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان در پاریس را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، المار محمدیاراف و زهراب مناتسکانیان وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان چهارشنبه گذشته در پاریس دیدار و راهکارهای حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ را بررسی کردند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، پایگاه خبری رپورت آذربایجان به نقل از بیانیه سازمان ملل متحد نوشت؛ دبیر کل این سازمان تلاش های طرفین در زمینه حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ و نیز توافق وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره ضرورت انجام اقدامات لازم برای آماده کردن مردم هر دو کشور برای صلح، تقدیر کرد.
دبیر کل سازمان ملل متحد، همچنین حمایت این سازمان از تلاش های میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا برای حل مناقشه قره باغ را بار دیگر اعلام کرد.
مذاکرات وزیران امور خارجه جمهوری آذربایجان و ارمنستان با میانجیگری روسای روسی، فرانسوی و آمریکایی گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا برای بررسی راهکارهای حل مناقشه قره باغ در پاریس بیش از چهار ساعت ادامه داشت.
وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز در پی این مذاکرات، دیدار وزیران امور خارجه این کشور و ارمنستان در پاریس را مفید و تبادل نظر انجام گرفته را مثبت ارزیابی کرد.
طرفین همچنین توافق کردند مذاکرات را در ماه آتی نیز ادامه دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا