آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغقره باغ

سفیر ایران در باکو: ایران برای کمک به حل مناقشه قره باغ آماده است

سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان بر آمادگی تهران برای انجام هرگونه تلاش جهت حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ تأکید کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،«جواد جهانگیرزاده» در مصاحبه‌ اختصاصی با ترند نیوز که جمعه گذشته صورت گرفت، اظهار داشت: «ایران همواره به وضوح گفته که بروز هرگونه جنگی به کشورهای منطقه آسیب می‌رساند. ایران تجربه هشت سال جنگ را داشته و به پیامدهای آن اشراف دارد. کشمکش و جنگ به مردم آسیب‌های روحی می‌زند.»

جهانگیرزاده اشاره کرد که در نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه در استانبول، «محمد جواد ظریف» رییس دستگاه دیپلماسی ایران آشکارا موضع ایران درباره قره باغ را اعلام کرد و افزود که ایران قصد تغییر مواضع خود در این زمینه را ندارد.

این در حالی است که بیانیه استانبول در اکتبر (آبان) ۲۰۱۸ و به دنبال ششمین نشست وزرای خارجه ایران، آذربایجان و ترکیه امضا شد. سه وزیر خارجه حاضر در این نشست بر تعهد خود به قوانین بین‌المللی به ویژه احترام و حمایت از حق حاکمیت، تمامیت ارضی، مصونیت مرزهای شناخته شده بین المللی، حل مسالمت آمیز همه اختلاف‌ها و همچنین عدم دخالت در امور داخلی تاکید کردند.

به نوشته ترند نیوز، وزرای خارجه ایران، آذربایجان و ترکیه بر اهمیت حل و فصل مناقشه آذربایجان و ارمنستان در مسئله قره باغ بر اساس اصول ذکر شده در بالا تاکید کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا