آذربایجاناخبارایرانعمومیگرجستان

مدیر کل گمرک گرجستان: تغییرات گسترده در مقررات گمرکی گرجستان در راه است

مدیر کل گمرکات گرجستان، روز جمعه در دیدار با سفیر جمهوری اسلامی ایران در تفلیس،گفت: با توجه به تلاش گرجستان در جهت تطبیق قوانین و مقرارت با اتحادیه اروپا از اوایل سال ۲۰۱۹ شاهد تغییرات گسترده ای در مقررات گمرکی این کشور خواهیم بود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس ،ماموکا جانگولاشویلی،افزود: این تغییرات مختص به ایران نخواهد بود و همه کشورها را در بر خواهد گرفت و در این خصوص اطلاع رسانی کامل انجام می شود.
مدیرکل گمرکات گرجستان با اشاره، واردات به مصالح ساختمانی از ایران به این کشور ، اظهار داشت، در حوزه مصالح ساختمانی پس از اجرای قوانین جدید، هرگونه واردات نیازمند اخذ گواهینامه های استاندارد و معتبر خواهد بود.
سفیر جمهوری اسلامی در تفلیس نیز در این دیدار با تاکید بر ضرورت پیگیری مشکلات اخیر ایجاد شده برای برخی اتباع ایرانی در مبادی ورودی گرجستان، گفت : ما خواستار رعایت احترام و توجه جدی به ارزش های مذهبی و فرهنگی دربرخورد با اتباع ایرانی شد.
سید جواد قوام شهیدی ، با اشاره به روابط رو به گسترش تجاری و اقتصادی میان دو کشور بر لزوم اطلاع رسانی به موقع و دقیق در خصوص تغییر قوانین و مقررات گمرکی تاکید کرد.
مدیرکل گمرکات گرجستان نیز ضمن تاکید بر احترام دولت و ملت گرجستان به مردم ایران، اظهار داشت: با فرهنگ و ارزش های مذهبی مردم ایران آشنا هستیم و تلاش جدی شده است تا قوانین و مقررات را منطبق با فرهنگ، سنت و ارزش های مذهبی و ایرانی اجرا کنیم.
وی افزود: ما نیازمند همکاری هستیم تا در فضای بسیار مثبت، دوستان ایرانی بتوانند با خاطرات خوب وارد گرجستان شده و از آن خارج شوند.
این مقام گرجستانی، علاقه مندی کشورش را به توسعه همکاری های گمرکی و نهایی کردن موافقتنامه مبادله شده میان ایران و گرجستان ابراز کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا