اخبارروسیهعمومیقفقاز شمالی

۶۵ تروریست سال ۲۰۱۸ در روسیه کشته شدند

رئیس کمیته ملی ضد تروریسم و رئیس سرویس امنیت روسیه اعلام کرد که در یک سال گذشته در جریان اقدامات ضد تروریستی در این کشور، ۶۵ تروریست کشته شدند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از کمیته ملی ضد تروریسم روسیه، «الکساندر بورتنیکوف» در نشست این کمیته با بیان این مطلب افزود: از این تعداد ۱۰ نفر سرکرده باندهای تروریستی بوده اند ضمن اینکه ۳۶ سرکرده، ۲۳۶ عضو و ۵۸۹ حامی و همراه این گروهک ها دستگیر شدند.
وی ادامه داد: در سال جاری نیروهای امنیتی مانع ورود بیش از ۱۰ هزار فرد مشکوک به روسیه شدند، همچنین از ورود بیش از ۶۰ شهروند روس و خارجی به محدوده تنش و جنگ مسلحانه در خاورمیانه جلوگیری شد.
رئیس سرویس امنیت روسیه در ادامه گفت که در سال ۲۰۱۸ میلادی بیش از ۶۴ هزار سایت که فعالیت غیر قانونی می کردند، توسط دستگاه های امنیتی روسیه مسدود شدند؛ از این تعداد، بیش از ۴۷ هزار سایت اطلاعات مرتبط با اقدامات و فعالیت های تروریستی منتشر می کردند.
وی افزود: شرایط مرتبط با حوزه مبارزه با تروریسم در فدراسیون روسیه سخت و پیچیده است، اما تحت کنترل سازمان ها و نیروهای امنیتی قرار دارد.
بورتنیکوف خاطرنشان کرد: در نتیجه اقدامات صورت گرفته در این حوزه و تحقق برنامه های مرتبط، فعالیت تروریستی در فدراسیون روسیه کاهش چشم گیری یافته است.
به گفته وی، برقراری امنیت کامل در انتخابات ریاست جمهوری و برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در امنیت کامل نمونه بارز تلاش های موفق دستگاه های امنیتی روسیه است.
بورتنیکوف خاطرنشان کرد: کماکان اکثر فعالیت های تروریستی در منطقه فدرال قفقاز شمالی روسیه صورت می گیرد گرچه سازمان های تروریستی بین المللی در تلاش هستند این جریان به دیگر مناطق روسیه نیز کشیده شود.
وی افزود: در سال جاری میلادی ۳۷ هسته تروریستی که قرار بود در قفقاز شمالی اقدام های تروریستی انجام دهند، از هم پاچیده شد.
رئیس سرویس امنیت روسیه خاطر نشان کرد: کنترل مهاجرت و ورود افراد به روسیه بسیار دقیق و منسجم تر شده است و از ورود افراد مظنون به فعالیت های تروریستی به خاک روسیه جلوگیری می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا