اخبارارمنستانعمومی

ائتلاف پاشینیان اکثریت آراء را در انتخابات پارلمانی ارمنستان به‌دست آورد

ائتلاف «گام من» تحت رهبری “پاشینیان” موفق شد بیش از ۷۰ درصد آراء در انتخابات پیش از موعد پارلمانی در ارمنستان را بدست آورده و حزب جمهوری‌خواهان، (حزب حاکم سابق) برای نخستین بار در تاریخ، به پارلمان این کشور راه پیدا نکرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، کمیته انتخابات ارمنستان بعد از پایان شمارش ۱۰۰درصد آراء ریخته شده در صندوق‌ها در ۲۰۱۰ حوزه انتخابات پیش از موعد پارلمان این کشور در روز گذشته  اعلام کرد، ائتلاف «گام من» تحت رهبری “نیکول پاشینیان” نخست وزیر موقت ارمنستان بیش از ۷۰ درصد آراء را بدست آورده است.

 بر اساس این اطلاعات، ائتلاف «گام من» ۸۸۴٫۴ هزار رای، معادل ۷۰٫۴۵ درصد کل آراء را بدست آورد. حزب «ارمنستان شکوفا» با کسب ۸٫۳۷ درصد ( ۱۰۳٫۸ هزار رای) جایگاه دوم را در اختیار داشته و حزب «ارمنستان درخشان» با ۶٫۳۷ درصد و حدود ۸۰ هزار رای در جایگاه سوم قرار گرفته است.

جالب توجه است که حزب جمهوری‌خواهان، حزب حاکم گذشته و مخالف کنونی دولت، برای نخستین بار در تاریخ ارمنستان (بعد از استقلال از اتحاد جماهیر شوروی) به پارلمان این کشور راه نیافت. این حزب فقط توانست ۵۹ هزار رای یا به عبارتی ۴٫۷ درصدد آراء را از آن خود کند.

منبع:تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا