آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

بر اساس قانون اساسی جدید گرجستان؛ فروش زمین های کشاورزی به اتباع خارجی منع گردید

دادگاه قانون اساسی گرجستان مهلت قانونی در مورد فروش زمین های کشاورزی به شهروندان خارجی را تا ۱۶ دسامبر – ۲۵ آذر ماه – اعلام کرد و افزود: پس از این تاریخ و با اجرای قانون اساسی جدید، فروش زمین های کشاورزی این کشور به اتباع خارجی ممنوع است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک گرجستان ، قانون اساسی اصلاح شده گرجستان ۱۶ دسامبر همزمان با مراسم سوگند «سالومه زورابیشویلی» رئیس جمهوری منتخب این کشور به اجرا گذاشته می شود.
قانونگذاران علت تصویب،قانون منع فروش زمین های کشاورزی به خارجی ها را مساحت کم گرجستان ، اهمیت زمین های کشاورزی و حفاظت از استقلال سیاسی – اقتصادی و میراث فرهنگی – تاریخی کشور عنوان کردند.

دادگاه قانون اساسی گرجستان به تازگی اعلام کرد که شهروندان خارجی که در گرجستان زندگی می کنند یک هفته برای ثبت زمین های کشاورزی خود فرصت دارند.
دادگاه قانون اساسی گرجستان، این تصمیم را در پی شکایت گروهی از اتباع یونانی در رابطه با مصوبه پارلمان گرجستان صادر کرد.
پارلمانی گرجستان در تابستان سال ۲۰۱۷ میلادی با صدور مصوبه ای فروش زمین های کشاورزی به اتباع خارجی را ممنوع کرد.
شهروندان یونانی این مصوبه پارلمان گرجستان را خلاف قانون اساسی فعلی این کشور که در آن هیچ محدودیتی برای فروش زمین های کشاورزی به خارجیان وجود نداشته ، عنوان کردند و خواستار لغو این مصوبه از سوی دادگاه قانون اساسی شدند. 
در پی شکایت شهروندان یونانی ،دادگاه قانون اساسی اعلام کرد که قانون اساسی اصلاح شده نمی تواند تا آغاز اجرای آن جزو نظام قانونی کشور به شمار برود.
بنابر این خارجیان تا تاریخ اجرای قانون اساسی جدید می تواند زمین های کشاورزی را به نام خود ثبت کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا