آذربایجاناخبارایرانعمومی

اولین جشنواره فروش کالاهای ایرانی در باکو

اولین جشنواره فروش کالاهای ایرانی عصر شنبه در محل مجتمع تجاری ” آگرومول” باکو گشایش یافت.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،در این جشنواره ۴۲ شرکت تولیدی و تجاری از استان های آذربایجان غربی ،آذربایجان شرقی ، همدان ، اصفهان ، قم ، تهران ، زنجان ، کردستان و یزد حضور دارند.
این جشنواره از سوی اتاق تعاون استان آذربایجان غربی برپا شده است و در آن محصولات صنایع غذایی ، صنایع دستی ، فرش و تابلو فرش، محصولات و فرآورده های کشاورزی ، سنگ های تزیینی و ساختمانی ، مواد شوینده ، شیرینی جات و عسل عرضه می شود.
«محمود رضا شریفی خواه» رئیس اتاق تعاون استان آذربایجان غربی گفت : این اولین جشنواره فروش و عرضه مستقیم کالاهای تولیدی و صادراتی ایران با محوریت استان آذربایجان غربی در باکو است.
وی افزود : در این جشنواره بیش از ۶۰۰ تن کالا به ارزش نیم میلیون دلار انواع محصولات ایرانی عرضه می شود.
شریفی خواه هدف از برگزاری این جشنواره را استفاده بهینه از فرصت ایجاد شده و فراهم کردن شرایط برای ورود به بازار کشورهای همسود عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه امسال سال حمایت از کالاهای ایرانی است ، افزود: هدف اتاق تعاونی استان آذربایجان غربی صادرات محصولات ایرانی از طریق جمهوری آذربایجان به کشورهای منطقه از جمله روسیه است.
وی خاطر نشان کرد : اتاق تعاون استان آذربایجان غربی در سه سال اخیر در ایام عید نوروز نمایشگاه فروش کالاهای ایرانی در نخجوان برگزار کرده که مورد استقبال مسئولان و مردم نخجوان قرار گرفت.
محمودرضا شریفی خواه گفت: برای حضور موثر شرکت ها و بازرگانان ایرانی در بازار منطقه قوانین کشورمان باید تکمیل و دستگاه های مربوطه خود را با شرایط روز تطبیق دهند.
وی با اشاره به مشکلات ناشی از نارسایی های در سیستم بانکی و نیز تاثیر منفی تحریم ها بر فعالیت شرکت ها و بازرگانان ایرانی گفت ، ولی به هر حال همه این موارد ما را خسته نمی کند و تمام توان خود را می گذاریم تا حضور خود را در این بازار منطقه پایدار کنیم.
رئیس اتاق تعاون استان آذربایجان غربی گفت : انتظار ما از مسوولان بسیار فراتر از عملکرد فعلی است و اگر بخواهیم در این بازار ها موفق شویم و حضور داشته باشیم ، متاسفانه با این ظرفیت نمی توانیم پیش برویم و دستگاه های مربوطه باید انعطاف بیشتری برای بازرگانان نشان دهند.
اولین جشنواره فروش کالاهای ایرانی در باکه به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا