آذربایجاناخبارعمومی

رییس اداره مسلمانان قفقاز: ساختار سازمان ملل تغییر داده شود

­الله شکور پاشازاده، رییس “اداره مسلمانان قفقاز” در حرکتی تبلیغاتی بی سابقه ای برای قلمداد کردن خود به عنوان یکی از رهبران دینی جهان اسلام، خواهان تغییر ساختار سازمان ملل و ایجاد ساز و کاری برای دریافت توصیه ها و دیدگاه های رهبران دینی جهان و لحاظ کردن آن در تصمیمات سازمان ملل شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی ” قفقاز اسلام” ، شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده به عنوان عضو شورای مدیران مرکز بین المللی گفتگوی ادیان و فرهنگ های ” ملک عبدالله” ( وابسته به عربستان سعودی) و رهبر دینی نماینده جهان اسلام در این مرکز ، بیانیه ای به مناسبت  هفتادمین سالروز تصویب “بیانیه حقوق بشر” سازمان ملل صادر و تاکید کرد : « صدور بیانیه حقوق بشر در سازمان ملل که همواره حامی حقوق اساسی انسان و حقوق بین الملل است، واقعه ای ارزشمند در تاریخ سازمان بوده است. برغم این، به علت تامین نشدن کامل حقوق انسانی ، تغییر اساسی در نظام سازمان ملل مورد نیاز است. »
پاشازاده با اشاره به وجود رویکردهای دوگانه به تامین حقوق انسانی و بی اعتنایی به ارزش های معنوی و اخلاقی در جهان به دلایل سیاسی و اقتصادی افزوده است : « اتخاذ رفتارهای غیرانسانی و نژادپرستانه و تهاجمی در قبال مهاجران به جای مطرح کردن فجایع جاری در خاورمیانه ( غرب آسیا) که سرازیر شدن سیل مهاجران را سبب شده است، نشان دهنده بهره برداری سیاسی از این مساله است. »
رییس اداره مسلمانان قفقاز با اشاره به ناکارآمدی حقوق بین المللی در اکثر موارد و وجود معیارهای دوگانه و اجرا نشدن قطعنامه های صادر شده در سازمان ملل ، توجه جهانی را به چهار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره مناقشه قره باغ جلب کرده است که تاکنون اجرا نشده اند.
الله شکور پاشازاده با اشاره به اهمیت ارزش های انسانی و فرهنگ تفاهم و همزیستی مسالمت آمیز و ارزش هایی که به صلح و عدالت در شرایط جهانی سازی خدمت می کنند، افزوده است : « امروز برای تامین صلح و مبارزه با تروریسم و دیگرهراسی، یهودستیزی، اسلام هراسی، افراط گرایی و تندرویی و برقراری ثبات و امنیت در دنیا ، همکاری مستمر رهبران دولت ها و جوامع و ادیان ضروری و بهره گیری از مشورت ها و توصیه های بادرایت و اخلاقی و معنوی رهبران دینی مورد نیاز است. »
پاشازاده با اشاره به ضرورت ارایه الگوی سبک زندگی چندفرهنگ گرایانه برای مهار افراط گرایی دینی و نژادی و ملی افزوده است:« از این نظر نمونه همزیستی موفقیت آمیز (جمهوری) آذربایجان، الگویی برای تمامی دنیاست و “فرایند باکو” ( برگزاری نشست هایی تحت عنوان گفتگوی تمدن ها و فرهنگ ها در باکو) با تاریخی ده ساله که رییس جمهوری آذربایجان آن را اعلام کرده است، به همین مرام خدمت می کند. »
الله شکور پاشازاده پیشنهاد کرد سازمان ملل ساز و کاری برای دریافت مشورت ها و دیدگاه های رهبران دینی جهان برای جلوگیری از افراط گرایی دینی و قومی در دنیا ایجاد کند تا ارزش و اهمیت تصمیمات و قطعنامه های سازمان ملل نیز افزایش یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا