آذربایجاناخبارایرانعمومی

تولید ماهواره مشترک دوستی بین ایران و جمهوری آذربایجان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران ساخت ماهواره سنجشی مشترک دوستی بین ایران و جمهوری آذربایجان را از عمده موضوعات مورد مذاکره در دیدار با رییس جمهوری آذربایجان عنوان کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،«محمد جواد آذری جهرمی» پس از دیدار با «الهام علی اف» رییس جمهور آذربایجان در گفتگو با خبرنگار صدا و سیما گفت: یکی از موضوعاتی که در مذاکرات دوجانبه با جمهوری آذربایجان داریم ساخت ماهواره سنجشی مشترک دوستی است.
وی افزود: بین وزارتخانه های ارتباطات و سازمان های فضایی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در این زمینه توافقات کلی انجام شده است و این موضوع در دیدار با رییس جمهور آذربایجان هم مطرح شد و در واقع دو طرف به ساخت این ماهواره دوستی با استفاده از توان علمی دو کشور علاقمند هستند و قرار شده است ساخت این ماهواره مشترک را آغاز کنیم.
با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز همچنین نشست چهار جانبه وزرای ارتباطات ایران، ترکیه، روسیه و جمهوری آذربایجان در باکو برگزار شد و وزرای چهار کشور درباره همکاری های منطقه ای به توافق رسیدند.
آذری جهرمی در این زمینه گفت: در این نشست چهارجانبه با پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران، وزیران ارتباطات با تشکیل یک مرکز توانمندسازی و حمایت از کسب و کارهای نوپا با مشارکت و سرمایه گذاری چهار کشور موافقت کردند.
وی تشکیل این مرکز را گامی مهم در راستای استفاده از تجارب چهار کشور در حوزه توسعه کسب و کارهای نوپا و خلاقیت ها عنوان کرد و افزود: از این طریق چهار کشور کارهای دانش بنیان را هم به اشتراک خواهند گذاشت و با بازارهای هدف همدیگر آشنا خواهند شد.

منبع:خبرگزاری صداوسیما

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا