آذربایجاناخبارایرانعمومینارداران

گرامیداشت سالروز شهدای نارداران در مصلی شهر همدان/تصاویر

جمعی از مردم شهر همدان با اجتماع در مصلی این شهر و نصب بنر مراسم” شهدای جهان اسلام “با محوریت” شهدای نارداران آذربایجان “حمایت خود را از مردم این منطقه نشان دادند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،جمعی از مردم ولایت مدار و شهیدپرور شهر همدان، بصورت خودجوش با نصب بنر مراسم نکوداشت” شهدای جهان اسلام “با محوریت” شهدای نارداران “در مصلی این شهر با در دست داشتن نوشته های با عنوان”زنده باد نارداران”با ابراز همدردی با خانواده این شهدا حمایت خود را از مردم مظلوم این منطقه اعلام داشتند.

لازم به ذکر است در تاریخ ۵ آذرماه سال ۱۳۹۴ مصادف با ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵ در آستانه اربعین حسینی در حمله نیروهای پلیس آذربایجان به مردم عزادار در قصبه نارداران چهار نفر از شیعیان این منطقه به نام‌های فرائیل بنیاداف،سروان اسکندراف،رافائیل بنیاداف و اکبر بابایف به شهادت رسیدند و بیش از ده تن مجروح شدند.

در این حادثه علاوه بر زخمی شدن ۱۰ تن، جمع زیادی از اسلام‌گرایان از جمله حجت‌الاسلام «طالع باقراف» رهبر جنبش اتحاد مسلمانان و ۱۶ تن از فعالان شیعیان جمهوری آذربایجان به بهانه‌های واهی دستگیر و پس از محاکمه‌های صوری و ساختگی به زندان‌های بلند مدت محکوم شدند.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا