آذربایجاناخبارایرانعمومینارداران

حجت الاسلام ابراهیم قبله ای در یادواره شهدای نارداران در ارومیه:شهدای نارداران در مقابل خواسته های غیر الهی دشمنان ایستادگی کردند

حجت الاسلام ابراهیم قبله ای در یادواره شهدای نارداران در مسجد فاطمه الزهراء شهر ارومیه گفت:شهدای نارداران آذربایجان با ایستادگی در مقابل خواسته های غیرالهی دشمنان مکتب تشیع خود را وقف دین اسلام نمودند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، حجت الاسلام ابراهیم قبله ای در یادواره شهدای نارداران گفت:یادواره شهدا بزرگترین مدرسه تربیتی است، شهدا به یادواره ها نیاز ندارند این ما هستیم که برای خودسازی به این محافل نیازمندیم.

وی افزود:خداوند مقام “عند ربهم یرزقون” را به دو گروه عطا می فرماید اول شهدا و بعد انسان کامل و آنهم به دو دلیل این مقام را به شهید عنایت نموده است:نخست اینکه شهید همه هستی خود و همه چیز خود یعنی جان خویش را به میدان آورده است چون این جان ظرف تمام تعلقات دنیوی است و چون این شهید اینگونه برای خدا از همه چیز خود می گذرد، خداوند نیز جایگاه عند ربهم یرزقون را به وی عطا می کند دوم اینکه شهید مصلح است که به هدف و غایت و خلقت هستی کمک می کند یعنی غایت این است که تمام انسانها هدایت شوند و اصلاح شوند.

حجت الاسلام قبله ای گفت:امروزه کرامتهای انسانی توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا در جای جای دنیا پایمال می شود و کسانیکه برای حفظ این کرامتها از جان خود می گذرند “عند ربهم یرزقون “هستند.

ایشان افزودند،شهدای نارداران آذربایجان که امروز مفتخریم برای آنها یادواره برگزار کنیم سه سال پیش در ۵ آذر توسط دست نشانده رژیم صهیونیستی در قصبه نارداران به شهادت رسیدند چون مقابل ظلم ایستادند و می خواستند عدالت الهی را تبلیغ نمایند.

وی گفت:هرکسی که از وعده صادق و عدالت الهی دفاع نماید و خون او بر زمین ریخته شود” عند ربهم یرزقون “خواهد شد،در جمهوری آذربایجان دومین کشور شیعی جهان ، اسرائیل به دنبال پیاده کردن اهداف شوم و فرهنگ لا اوبالی خود می باشد.

حجت الاسلام ابراهیم قبله ای اظهار داشت؛شهدای نارداران در مقابل خواسته های غیر الهی دشمنان ایستادگی کرده اند و به مقام عند ربهم یرزقون رسیده اند.

این مراسم که در مسجد فاطمه الزهراء(س) شهر ارومیه برگزار می شد، با مداحی حجت الاسلام نیک خصال ادامه یافت و شرکت کنندگان، یاد شهدای جهان اسلام و بویژه شهدای ناداران را گرامی داشتند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا