آذربایجاناخبارعمومیقفقاز شمالی

سفیر پیشین آمریکا در باکو؛مراکز تحلیلی آمریکا زیرساخت های مهم در منطقه خزر را بررسی می کنند

­­روبرت سکوتا، سفیر پیشین آمریکا در باکو در مقاله ای در سایت ” کاسپین پالیسی سنتر” Caspian Policy Center نوشت : مراکز تحلیلی آمریکا ، تدابیر ضروری برای محافظت از زیرساخت های مهم در منطقه بزرگ خزر متشکل از آسیای مرکزی و قفقاز جنوبی را بررسی می کنند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی ” پوبلیکا ” جمهوری آذربایجان، سفیر پیشین آمریکا در باکو در این مقاله تحت عنوان ” نیازها و امکانات محافظت از زیرساخت های مهم منطقه بزرگ خزر” نوشت : « ” کاسپین پالیسی سنتر” چهار عامل اساسی را در این زمینه مشخص کرده است که شبکه های برق، سیستم های فناوری اطلاعاتی و ارتباطات، خطوط لوله نفت و گاز و خطوط آهن و سایر شبکه های ارتباط زمینی از آن جمله است. محافظت از این ها برای امنیت و تامین توسعه و رفاه این منطقه دارای اهمیت هستند. حفاظت از زیرساخت های مهم، به اندازه احداث آنها اهمیت دارد. اما، کارهای لازم در زمینه حفاظت از این زیرساخت ها در منطقه بزرگ خزر کافی نیست. »
سکوتا افزوده است : « حکومت های این منطقه باید نقش خود را در حفاظت و نوسازی زیرساخت های موجود ایفاء کنند. حوادث اخیر نشان می دهد که زیرساخت های این منطقه در مقابل مشکلاتی که آمریکا و اروپای غربی با آنها مواجهند، بیمه نشده اند. در سوم ژوئیه قطع برق در دکل جمهوری آذربایجان نشان داد که نارسایی های موجود می تواند به نتایج وخیمی منجر شوند. »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا