اخباراردبیلایران

امام جمعه اردبیل: اسرائیل و عربستان مصداق بارز تروریسم دولتی هستند

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: اسرائیل و عربستان با صراحت برای معرفی یا ترور افراد ی از حزب الله لبنان و حوثی‌های یمن جایزه تعیین می کنند و مصداق بارز تروریسم دولتی هستند

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: هفته گذشته مسئولین رده بالای آمریکا بشدت از دست ایران عصبانی بودند به همین جهت با ادبیاتی بسیار سخیف و اهانت آمیز به ایران اسلامی اهانت کردند.

حضرت آیت الله عاملی افزود: علت این عصبانیت این است که اولا آنچه از ۱۳ آبان انتظار داشتند برآورده نشد؛ ثانیا مقاومت ملت ایران آنها را متحیر ساخت؛ ثالثا اسرائیل در غزه با شکست استثنایی مواجه شد و طلسم شکست ناپذیری اسرائیل باطل گردید؛ رابعا قصه خاشقچی، آمریکا و بزرگ موالی آمریکا یعنی عربستان را بی آبرو کرد و خامسا فشار فوق العاده جهانی و افکار عمومی دنیا در موضوع یمن، آمریکا را منفور تر ساخت.

وی ادامه داد: مخصوصا ترامپ با گزارش غلط منافقین می گفت در ایران هر روز اعتراض است. بعد ها که دید دروغ است، گفت هرهفته بعد دید هر ماه هم اعتراض نیست به همین جهت بشدت عصبانی شد و ملت ما را تروریست نامید در حالیکه حتی یک مورد عملیات تروریستی نمی تواند برای ملت ما پیدا کند.

وی افزود: اسرائیل و عربستان با صراحت برای معرفی یا ترور افراد حزب الله و حوثی ها جایزه تعیین می کنند و مصداق بارز تروریسم دولتی هستند. یکی در غزه نسل کشی می کند، دیگری در یمن؛ اما آنها در منطق آمریکا تروریست نیستند. از این معلوم می شود که مفهوم تروریسم عوض شده و ما باکی نداریم که با مفهوم جدید به ما تروریست بگویند چون در این مفهوم، گوینده رسوا می شود تا متهم!

خطیب جمعه اردبیل در ادامه سخنان خود گفت: از طرفی آمریکا در دنیا آنقدر منفور شده که به هرکس فحش بگوید، شانش بالا می رود و آمریکا با این فحاشی ها هر روز ملت ما را به اوج می برد.

وی افزود: دولتی که پول را بر دموکراسی و حقوق بشر ترجیح می دهد و با فروش سلاح به جلادهای منطقه، شراب خون می خورد او هرچه بر علیه ایران بگوید مردم دنیا عکس آن را می پذیرند. به همین جهت باید گفت فحش های سردمداران آمریکا هم معرف ماست و هم معرف آنها!

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: پمپئو بدتر از ترامپ به ما فحش گفت. او اظهار داشت که نان شما دست ماست سرتان را خم کنید تا به شما نان بدهیم! با عذرخواهی از ملت بزرگ ایران باید گفت این روش نان دادن در خصوص حیوانات مرسوم است و لذا اهانت او خیلی بزرگ و غیر قابل تحمل است.

وی اظهار داشت: انسانهای بزرگ باید ادبیات بزرگ داشته باشند ولی در آمریکا هرچه منصب بالا می رود دهانشان گندیده تر می شود. ما در جواب او می گوییم ما نمازخوان هستیم. نماز پیام دارد یک پیامش این است که ما فقط در مسجد و فقط در نماز و فقط در برابر خدا رکوع خواهیم کرد. آنها بشدت از ماعصبانی هستند ما هم حرف قرآن را به آنها می گوییم که قُل مُوتُوا بِغَیضِکُم (۱۱۹ آل عمران) یعنی از ما عصبانی باشید و از عصبانیت بمیرید!

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه ها گفت: خدا را شاکریم که تذکر ما و سایرین در خصوص بحران در محصولات پتروشیمی جواب داد. وزارت اطلاعات با ورود به موضوع، بزرگترین شبکه دلالی و اخلال گر محصولات پتروشیمی را متلاشی کرد.

این شبکه با انبار ده هزار تن محصولات پتروشیمی، تقاضای کاذب در بازار ایجاد کرده بود. حجم تخلفات مالی این شبکه حدود ۵۰۰ میلیارد تومان برآورده شده است. بخشی از اقدامات آنها قاچاق مواد پتروشیمی به خارج از کشور بود. بحمدلله در استان ما هم چندین تریلی محصولات پتروشیمی که در زیر اجناس دیگر پنهان کرده بودند در مرز بیله سوار کشف و توقیف شد.

وی اظهار داشت: این خائنین باید اعدام شوند چون مواد پتروشیمی مورد استفاده در حجم زیادی از مواد غذایی و غیر غذایی است. در ماه های اخیر بازار مواد پتروشیمی به شدت ملتهب شد و نرخ محصولات صنایع غذایی، ساختمانی، پلاستیکی، قطعات یدکی، نساجی و … رشد چند برابری داشت. ما در این خصوص صمیمانه از وزارت اطلاعات تشکر می کنیم.

حضرت آیت الله عاملی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: این روزها ملت ما ناراحت است اما نه صرفا از تحریم ها و اوضاع اقتصادی؛ بلکه از بعضی از رفتارهای کودکانه و تشفی خاطر گونه بعضی مسئولین که هزینه سنگینی را بر ملت و بر کشور تحمیل می کند.

وی ادامه داد: در هفته گذشته اکثر رسانه ای بین المللی و مخصوصا رسانه های معاندین روی یک خبر از ایران متمرکز شدند و آن اینکه یکی از وزراء ادعای پول شویی در ایران در حد وسیعی کرد. جناح مقابل نیز وارد معرکه شد که شما ازکجا می گویید این حجم پول شویی وجود دارد و کشور ما را بی اعتبار می کنید؟!

امام جمعه اردبیل افزود: مسئولین رده بالای کشور برای اینکه این وزیر خراب نشود بصورت رسمی اعلان کردند که در کشور در حد وسیعی پول شویی وجود دارد. همین حمایت متعصبانه کافی بود که خبرگزاری ها در دنیا همه جا منعکس کنند که دولت ایران رسما وجود پول شویی در حد وسیعی را تایید کرد.

وی اظهار داشت: با این اشتباه، هزینه سنگینی بر ملت و کشور و نظام تحمیل شد و ما را در دنیا مضحکه ملت ها و دولت ها کرد. حالا جناح دولت برای اثبات پول شویی سخنرانی ها می کنند و به خیال خود اثبات می کنند که نظام پول شویی وسیعی دارد طرف مقابل هم افشاگری و ادعا می کند که شما خودتان در فلان تاریخ پول شویی کردید و فلان مبلغ سنگین را با پول شویی برای انتخابات مصرف کردید.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، ادامه داد: و اینگونه دو جناح دست به دست هم داده اند تا آبروی نظام را بریزند. دشمن نیز به مستمسکات و اسناد آبروریزی خوبی دست پیدا می کند. ضرب المثل نفیسی است که «دشمن دانا بلندت می کند / بر زمینت می زند نادان دوست»

وی اظهار داشت: خداوند نبخشد کسانی را که به آسیاب دشمن آب می ریزند و کشور ما و ملت ما را بدنام می کنند. دستگاه قضایی باید در این خصوص بی رحمانه عمل کند. راه عاقلانه این بود که مدعیان پولشویی اسناد را به وزارت اطلاعات یا قوه قضائیه تحویل می دادند و در صورت صحت بدون آبروریزی، مجرمین قلع و قمع می شدند.

حضرت آیت الله عاملی در خاتمه سخنان خود گفت: ما در این موضوع در اردوگاه هیچ جناحی نیستیم ما در اردوگاه ملت و نظام و کشور هستیم و غیرت ما به ملت و نظام و کشور، ما را می کُشد که چقدر ساده و راحت از عزت و آبروی کشور و ملت و نظام هزینه می کنیم.

هزینه فقط اختلاس نیست؛ این بی آبرویی بالاتر از اختلاسهای میلیاردی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا